רנו קנגו חדש: יותר מהכל
המסחרית הקטנה של רנו מתחדשת - גדולה, מאובזרת, נוחה, מעודנת, מעוצבת ומוקפדת מבעבר. אלינו היא תגיע בעתיד הלא רחוק
לפני כעשר שנים הופיע רנו קנגו, מעט אחרי הופעתו של מתחרהו הגדול, סיטרואן ברלינגו. השניים - כל אחד בדרכו - שינו את תפיסת המסחריות הקטנות שנהוגה הייתה בעולם הרכב: לא עוד מכונית קטנת-מידות המבוססת על מכונית מיני או סופר-מיני, ומציעות נפח הטענה מצומצם לשימושים מוגבלים. המסחריות דור-חדש היו מרווחות במיוחד, הרבה יותר מקודמותיהן. וחשוב (עוד) יותר, הן הציעו רמת נוחות גבוהה משמעותית לנהג ולנוסעים.
- תערוכת פרנקפורט: הסיקור המלא
רנו קנגו חדשה - מסחרית שרוצה להיות מובילת נוסעים לגיטימית (תצלום: רועי צוקרמן)
במהלך השנים הרעיון הוכיח את עצמו, ודחף את היצרנים "להעמיס" יותר ויותר שימושים אפשריים על כלי הרכב המוצלחים האלה. רנו קנגו למשל קיבל גרסאות בעלות הנעה כפולה לכביש, ואפילו לשטח. הופיעו גם גרסאות מהודרות במיוחד, שהפכו את הצד המסחרי לנלווה. אט-אט הפכו המסחריות הקטנות לרכב פרטי לכל דבר ועניין. איכות תא הנוסעים שופרה בהתמדה, וההקפדה על חומרים ועיצוב צברה תאוצה.
עם הדור האחרון של הקנגו, שמוצג לראשונה בשעות אלה בפני המבקרים בתערוכת פרנקפורט, נראה כי רנו הלכו צעד אחד נוסף לפנים. רועי צוקרמן, המסקר את התערוכה, מדווח כי המסחרית החדשה נראית טוב מאד, וזוכה לעיצוב מושך אפילו יותר מהטווינגו החדשה - בעיקר בחרטום. המרכב נראה אמנם ריבועי יותר, אך בתא הנוסעים יש שפע מרחב ושיפור דרמטי ניכר באיכות ההרכבה, החומרים ועיצוב הפנים.
כל אלה עולים בקנה אחד עם הצהרות רנו על ניסיון להעניק לקנגו יכולות הובלת נוסעים משופרות, הבאות לידי ביטוי פחות או יותר בכל משפט שני של ההודעה לעיתונות. והוא אכן ארוך מקודמו בכמעט 18 ס"מ, בעל בסיס גלגלים ארוך בכמעט 10 ס"מ, ובעל כושר הובלת מטען משופר ב-266 ליטר. בעת הצגת הקנגו החדש יעמדו לרשות הרוכשים שלושה מנועי דיזל בנפח 1.5 ליטר - עם 105, 85 או 70 כ"ס.