פוקוס מעודכנת: אצלנו בינואר 2008
שלוש שנים אחרי שהדור השני של הפוקוס ערך הופעת בכורה, זוכה המשפחתית הקומפקטית למתיחת פנים. המשמעות: תתרגלו לחרטום ותא נוסעים בהשראת מונדיאו. אצלנו כבר בינואר הקרוב
חגיגה כפולה ומכופלת בפורד. אם לא די בכך שענקית הרכב האמריקנית מביאה לפרנקפורט שני דגמי תצוגה חשובים - הפיאסטה הבאה ורכב הכאילו-שטח קוגה , עכשיו אנחנו מתבשרים גם על מתיחת פנים לפוקוס, שתגיע גם אלינו כבר בינואר הקרוב.
- תערוכת פרנקפורט - הסיקור המלא
בדומה ליצרניות רבות - בלוטק של מרצדס ו בלומושן של פוקסווגן הן שתי דוגמאות בולטות - גם פורד ניצלה את תערוכת הרכב הגדולה בעולם כדי לחשוף עד כמה היא ירוקה. וכדי למשוך לכך תשומת לב, היא עשתה זו עם מתיחת פנים לפוקוס - אחת המכוניות הנמכרות שלה באירופה, ורבת-מכר מכובדת בישראל. אותנו מעניין כרגע יותר מה השתנה במשפחתית הקומפקטית.
נראית בתנועה גם כשהיא דוממת? תחליטו אתם (צילום: רועי צוקרמן)
עיצוב בהשראת המונדיאו
אחרי המונדיאו, הגלקסי, ה-S-מקס ואפילו ה-C-מקס, גם הפוקוס מצטרפת לשפת העיצוב החדשה של פורד, שמכונה "עיצוב קינטי". הרבה משמעות אין לזה, מלבד הצהרות על רושם של תנועה גם כשהמכונית דוממת - שיהיה. מה שכן יש פה, הוא חרטום חדש בהשראת המונדיאו, עם סבכה קדמית גדולה ויחידות תאורה שונות. התוצאה דורשת הסתגלות, במיוחד בהתחשב בכך ששאר חלקי המכונית כמעט ולא השתנו. בכל מקרה - העיצוב כעת מקורי מזה שהציע הדור השני שמשווק כעת אצלנו.
בתא הנוסעים ממשיכה לנשוב רוחה של המונדיאו, עם קונסולה מרכזית מחודשת הכוללת מרכז פיקוד משודרג. בפורד מבטיחים גם כי איכויות החומרים וההרכבה שופרו, וכי שינויים נוספים נועדו להנעמת זמנם של הנהג והנוסעים במכונית. בפרנקפורט, בכל מקרה, קשה היה להתרשם מתא הנוסעים. אבל מכיוון שאלינו הפוקוס המחודשת תגיע כבר בינואר הקרוב, נוכל לבדוק זאת מקרוב ולדווח.
פורד מבטיחה: "איכויות החומרים וההרכבה שופרו"
בכל מקרה, בפורד מספרים על עוד חידושים: המעניין והחשוב שבהם הוא הצטרפותה של תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. מדובר במתחרה לתיבת ה-DSG המצוינת של פולקסווגן, שהיא למעשה תיבה רובוטית, אך עם שני מצמדים (כל אחד שולט על שלושה הילוכים). העברות ההילוכים בתיבה החדשה אמורות להיות חלקות אפילו יותר מתיבה אוטומטית רגילה.
כאמור, אלינו תגיע הפוקוס המחודשת בסביבות ינואר 2008. בדלק מוטורס, היבואנית, מקווים כי יוכלו לשמור על רמת מחירי הפוקוס הנוכחית - כלומר, החל מ-114,000 שקל. יש לציין כי בינואר הקרוב צפוי משרד האוצר לעדכן את קבוצות המחיר המשמשות לחישוב שווי שימוש ברכב צמוד. העדכון עשוי לשנות את מחיריה של הפוקוס, כמו גם את מחיריהן של כל יריבותיה בקטגוריה. העדכון, המתבצע פעם בשנה, מתבסס על שינויים בשערי המטבע, ועדיין לא ידוע אם הוא יביא לייקור או להוזלה במחירי המכוניות.
אקונטיק
ועכשיו נחזור לגרסה הידידותית לסביבה, איתה בחרה פורד לחשוף את הפוקוס המחודשת. המכונית היחידה שהגיעה אתמול לתערוכה הייתה האקונטיק (Econetic), גרסת דיזל שעברה התאמות שונות - ליחסי העברה, לעיצוב החיצוני לטובת אווירודינמיות משופרת וכדומה - כל זאת כדי לצרוך פחות דלק, ובדרך גם לצמצם את זיהום האוויר. התוצאה: פוקוס הפולטת רק 115 גרם של פחמן דו-חמצני לק"מ. אלינו, מיותר לציין, לא תגיע גרסה זו.