שתף קטע נבחר

תוכניות מרצדס - עד 2011

יצרנית הרכב הגרמנית, הנחשבת לאחת החשובות והמוערכות בעולם הרכב, פרסה בפרנקפורט תוכנית גרנדיוזית להשקת סדרת מכוניות ידידותיות לסביבה. לקסוס, מאחוריך

מרצדס החליפה תקליט, והיא מתכוונת שכולם ישמעו את המוזיקה החדשה - בקול רם. אחת התצוגות הגדולות, עשירות ומתוחכמות בתערוכת פרנקפורט, הייתה של מרצדס, עם ארסנל אדיר של מכוניות חדשות ומעניינות. על המעניינות שבהן - בכל זאת המבחר היה אדיר ומקשה על מיצוי כל הפרטים - נספר לכם כעת, כולן כאלה שתכליתן להתאים לאופנה הכי חמה בתעשיית הרכב: איכות הסביבה.

 

בצעד נדיר, אך מובן לאור העובדה כי מדובר במעין תערוכה ביתית שנערכת אחת לשנתיים, פרסה מרצדס את תוכניותיה לארבע השנים הקרובות, ואף רחוק יותר. ובהתאם למעמדה כאחת ממציאות המכונית, מתכננת מרצדס לחולל מיני מהפכה נוספת ועדכנית - הפעם בתחום זיהום האוויר.

 

  • תערוכת פרנקפורט: הסיקור המלא


מרצדס S קלאס בגרסת בלוטק-הייבריד. העתיד של מרצדס הרבה יותר ירוק (צילומים: רועי צוקרמן)

 

בשנת 2008

ראשית המהלך בתחילת שיווק דגמי בלוטק (Bluetec) חסכוניים ודלי זיהום עליהם סיפרנו לכם זה מכבר, המבוססים על דגמים קיימים. ראשונות יהיו E300 ו-C250, לשתיהן מנוע טורבו-דיזל עם מסנן חלקיקים מתקדם ושינויים נוספים להפחתת תצרוכת דלק.

 

 

במקרה של ה-E300 מדובר בגרסה דומה לזו עליה דיווחנו בעבר, ושמשווקת בארה"ב. ה-C250, לעומת זאת, היא מכונית חדשה המצוידת במנוע בנפח 2.2 ליטר ו-204 כ"ס, ומסוגלת ליותר מ-20 ק"מ לכל ליטר סולר. הביצועים לא רעים, ועומדים על 7.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-245 מרביים. שני דגמים אלה ישווקו החל ב-2008.

 

2009

שנה לאחר מכן תציג מרצדס מכונית כלאיים ראשונה - ML450 הייבריד. רכב השטח יצויד במנוע בנזין, V6, שמספק 279 כ"ס ומשודך לשני מנועים חשמליים המספקים 61 כ"ס. יחד זה מאפשר - עם איבוד כוח מסוים - 321 כ"ס ופליטת מזהמים נמוכה יחסית לרכב גדול שכזה - 185 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. תצרוכת הדלק טובה אף היא - 13 ק"מ לליטר בממוצע.


מרצדס F700. מכונית תצוגה היברידית שרומזת על ה-S הבאה

 

מספר חודשים לאחר מכן, באמצע השנה, תציע מרצדס S400 עם מערכת כלאיים דומה - מנוע הבנזין זהה, אך החשמל מספק רק 20 כ"ס, או 299 בסך הכל. כאן יעמוד הזיהום על 190 גרם ותצרוכת הדלק על 12.6 ק"מ לליטר.

 

2010

עוד שנה תחלוף, וב-2010 יציעו הגרמנים מכונית מימן לא מזהמת בייצור מצומצם. זו תתבסס על ה-B קלאס, יהיו לה 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ממנוע מסוג תא-דלק. תצרוכת המימן תהיה שוות ערך ל-34.5 ק"מ לליטר.


הנוסעים מאחור יכולים לשבת אחד מול השני

 

באותה שנה יוצגו גם שני דגמי כלאיים עם מנוע דיזל. ה-E300 ו-S300 בלוטק-הייבריד יציעו אותו מנוע 2.2 ליטר טורבו-דיזל, שיוצע ב-C250. אלא שהם יוסיפו לו מנוע חשמלי עם 20 כ"ס, ויוכלו לנוע 19.6 ק"מ לכל ליטר סולר ב-E300, ו-18.6 ק"מ לליטר ב-S300. הבדל המשקל בין השתיים, אומר גם כי ל-E300 תהיה פליטת מזהמים בסך 134 גרם, בעוד שה-S תפלוט 142 גרם.

 

2011?

צמד מכוניות אחרונות, "אחרי 2010", יהיו C300 ו-S400 בלוטק-הייבריד. אלו יציעו 224 ו-265 כ"ס בהתאמה ומנוע חשמלי עם 20 כ"ס, לצד תצרוכת דלק של 22 ק"מ לליטר ב-C300 ויותר מ-17 ק"מ לליטר ב-S400. גרסה חסכונית עוד יותר ל-S400 צפויה בעתיד, עם מנוע חשמלי מחוזק.

 

והמבול ממשיך - F700 לתצוגה

מכונית נוספת שהוצגה בפרנקפורט, עושה שימוש במנוע הדיזוטו (Diesotto) המתוחכם שנחשף לאחרונה. עם נפח של 1.8 ליטר בלבד, הוא מספק 238 כ"ס מרשימים ו-40.8 קג"מ. בשידוך למנוע חשמלי המספק 20 כ"ס, יכול דגם זה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות, ולעבור 19 ק"מ לכל ליטר בנזין. פליטת המזהמים נמוכה מאוד לרכב בגודל זה, ועומדת על 127 גרם.


שימו לב לתאורת ה-"F700" בתוך יחידת התאורה

 

ה-F700 היא רמז לעתיד ה-S קלאס, ומידותיה גדולות מאוד: אורך של 518 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 144 ס"מ ובסיס גלגלים עצום של 345 ס"מ. למרות זאת, היא תוכננה עם מקום לארבעה, כשהמושבים האחוריים יכולים לשנות כיוון ולהיות מוצבים זה מול זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס S קלאס. גרסאות דיזל מתוחכמות וכלאיים
צילום: רועי צוקרמן
מרצדס F700. העתיד?
צילום: רועי צוקרמן
העיצוב
צילום: רועי צוקרמן
המושבים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים