שתף קטע נבחר
 
צילום: ירון ברנר

פיאג'ו MP3: מבחן ארוך טווח

רוצים לדעת מה ההבדל בין מבחן דרכים לרכב חדש שמגיע ארצה, לבין חיים אמיתיים עמו במהלך תקופה ארוכה? בדרך כלל מוגבלת תקופת המבחן עליה אנחנו יכולים לדווח ל-48 שעות בלבד, יבואני פיאג'ו לישראל החליטו שהם מוכנים לעשות את זה אחרת, והצמידו למערכת ynet את ה-mp3 החדש והמסקרן שלהם - לתקופה של חצי שנה. מדי שבועיים בערך, תוכלו לקרוא כאן על החיים עמו, התנסויות חיוביות ושליליות - לפניכם פרק א'

מבחן ארוך טווח לפיאג'ו MP3 בנפח 250 סמ"ק. פרק א': האמת חייבת להיאמר. למרות מראהו המיוחד, כשפיאג'ו הציגו לעולם את ה-MP3, קטנוע תלת-גלגלי בתצורת שניים מלפנים-אחד מאחור, אף אחד לא יצא מדעתו בפרץ של התלהבות בלתי נשלטת. אחרי הכל, מדובר ביישום רעיון שהיה כאן מאז שוחרר הסוס מהעגלה, ורכב מונע עצמאית עשה את המטרים הראשונים. שני גלגלים, שלושה גלגלים, עשרים וארבעה גלגלים וארבעה נוספים למקרה של תקר סדרתי. הכל היה, ונוסה, ויושם הלכה למעשה. כך שהסטייה של האיטלקים מהמקובל בקטנוע דו-גלגלי מוכר הייתה בפירוש עניין בר-עיכול.


ה-MP3 של פיאג'ו מדגמן בתחילת מבחנו המפרך ביותר (תצלומים: ירון ברנר)

 

תוספת פשוטה, ויעילה

בסך הכל הרי לקחו כאן קטנוע לכל דבר ועניין כמו ה-X8 המוכר של פיאג'ו, על חלק לא קטן ממכלליו, וצרפו לו עוד גלגל מלפנים. לא תטעו יותר מדי אם תביטו במתלה קדמי רגיל מבית פיאג'ו, ותוסיפו לו פשוט עוד גלגל לצדו, במרחק קטן אך מאוד אפקטיבי, יחד עם מערכת שמחברת בין השניים ומאפשרת להם תנועה עצמאית. הרעיון - הגדלת היציבות, יכולת הפניה והבלימה באמצעות החוק הפשוט והבסיסי ביותר - יותר גומי על האספלט=יותר קשר עם הכביש=יותר יציבות.

 

לכך צרפו את מגוון מנועי ארבע הפעימות המוכרים של היצרנית. אנחנו רוכבים על ה-250 שנראה כמו הבחירה המוצלחת ביותר - מספיק הספק מרבי (22.5 כ"ס) כדי להזיז גוף לא קל (204 ק"ג) בקצב הולם. הוסיפו לזה לוח מחוונים מושך עין, מושב מתרומם שחושף אזור הטענה, ובנוסף תא-מטען אינטגרלי מאחור, כפי שאנו מכירים כבר למעלה מעשור במרבית דגמי פיאג'ו הגדולים. מה עוד? צמד דיסקים מלפנים ואחד מאחור לבלימה, ואריאטור לצורך האצה, ומערכת שמסוגלת "לנעול" את המתלה הקדמי כך שהגלגלים "קופאים" במצבם - לצרוך עצירה מבלי להוריד רגליים, כמו-גם חניה. יחד עם בלם חניה יעודי מתחת ללוח המחוונים, עסקה מצוינת שמאפשרת לוותר כליל על הג'ק הסטנדרטי, שנמצא בכל זאת.

 


 

לא מבחן דרכים רגיל

בעבר יכולתם להתרשם ב-ynet פעמים אחדות מהקטנוע המיוחד הזה. החל בדיווח הראשון על מהפכת הקטנועים של פיאג'ו, דרך פגישה ורכיבה ראשונה בתערוכה הדו-גלגלית של איטליה - גלגלי עזר לקטנוע: פגישה ראשונה. מאוחר יותר פרסמנו גם מבחן דרכים מלא לפיאג'ו MP3, ולבסוף רכב עליו רענן שקד, במצוות מגזין בלייזר.

 

אבל כאמור, המבחן המתפרסם כאן אינו רגיל. אנחנו עומדים לחיות עם הכלי הזה, לטוב ולרע, במהלך החודשים הקרובים. לא רק נבחן את יכולותיו הדינמיות, עד כמה הוא בטוח ונוח, אלא גם כיצד הוא שורד את החיים הקשים בחברת רוכבים רבים, נסיעות ומטלות שונות ומגוונות. רכיבה בעיר, מחוץ לעיר, ולאורכה ורוחבה של הארץ. זה יאפשר לנו בין היתר לדווח לכם כיצד הוא שורד, או במילים אחרות ופשוטות - כמה הוא באמת אמין. נוכל לספר לכם כמה הוא עולה לאחזקה, או בפשטות: כמה יקר לחיות איתו.

 

נוכל בעיקר לספר לכם מה ששום מבחן אחר בישראל לא יוכל - כיצד תרגישו ומה תחוו אם אכן תרכשו אותו.פעם בשבועיים, כך אנחנו מניחים כרגע, תתפרסם כתבה נוספת המסכמת את שעבר על ה-MP3 שלנו. כמה דלק צרך, כמה עלו טיפולים שוטפים, כמה עלה להחליף חלק, איזה תקלות חווינו ומה הנקודות החבויות הטובות והרעות ש"עלינו" עליהן. כאלה שפשוט אין כל אפשרות לגלות ביומיים-שלושה של מבחן מהשורה.

 

דוח ראשון

0-100 ק"מ: שישי, ערב יום כיפור מכל הימים, היה היום הראשון של ה-MP3 בחברתנו. לא הרבה יותר מרכיבה עירונית זהירה ומאוד מתחשבת, באזור רחוב לווינסקי של דרום תל אביב. יומיים של השבתה ועוד מספר נסיעות עירוניות קלות. עד הק"מ ה-44. בוקר, בדרך לעבודה, ומד החום זינק בפתאומיות למקסימום, תוך שנורית האזהרה דולקת בעוז. עצרנו לצד הדרך, רק כדי לגלות שמי קירור המנוע מצאו עצמם מחוץ למערכת, בעיקר על המפלט מאחור. הסיבה - חבק של צינור פלסטי השתחרר. לא נורא, אבל בכלל לא משעשע. אנחנו הרמנו טלפון ליבואנית פיאג'ו, וכעבור כ-10 דקות הגיע מכונאי שחיזק את הצינור והוסיף מים חסרים.

 

אנחנו משוכנעים שכל רוכש קטנוע היה זוכה ליחס דומה כיומיים לאחר הרכישה. בכל זאת, אי אפשר להשתחרר מהתחושה כי מדובר באירוע מעצבן למדי. החבק המקורי אמנם חשוף יחסית, ועשוי להשתחרר כתוצאה מפגיעה בעצם כלשהו ללא כוונה, אבל למצוא עצמך עומד חסר אונים עם קטנוע חדש לחלוטין - לא נעים. אנחנו ממליצים לעפר אבניר לדאוג כי החבקים הסוררים יטופלו באופן יסודי במיוחד לפני המסירה ללקוח. מאז אגב - אין שום בעיה עם מי הקירור או התחממות. מעבר לכך, לא נרשמו כל אירועים מיוחדים. הקטנוע צורך כ-20 ק"מ לליטר בקירוב (דיווח מדויק בדוח הבא) ו... נוסע ונוסע.

 

לסיום, בכל דיווח, נעניק לכם - וליצרנית, פיאג'ו - שני ציונים על שני מאפיינים הקשורים ל-MP3. האחד חיובי במיוחד, השני פחות. 

 

ציון לשבח: קשה מאוד לתאר עד כמה הקטנוע הזה מושך מבטים מכל הסוגים. החל מסתם הערכה וכלה בהתעניינות טכנית מעמיקה. החל ב"איזה יופי של כלי יש לך", וכלה ב"תגיד, איך בדיוק הדבר הזה עובד". בעניין אחד הצליחה פיאג'ו מעל ומעבר לכל תכנון, עובדה המתבטאת גם בנתוני המכירות הנפלאים באיטליה - מדובר במגנט מוטורי.

 

טעון שיפור: נפח ומבנה תאי אחסון אינו משכנע. התא מאחור נוח מאוד אמנם, ונפתח באמצעות סיבוב המפתח בסוויץ' לכיוון הפוך, אך הוא לא יכול להכיל קסדה שלמה בגודל מלא. מצד שני, המושב נפתח באמצעות מתג על המפתח - שלט רחוק לכל דבר ועניין. אלא שהמשטח הארוך מאוד, רדוד מדי. זה אומר שאפשר לשים המון, בתנאי שלא מדובר בקסדה שלמה גדולה במיוחד. וזה לא לעניין. 


פיאגו MP3 - מבחן ארוך טווח

פיאג'ו MP3 - מבחן ארוך טווח
מנוע צילינדר אחד, 4 פעימות, 4 שסתומים
תיבת הילוכים וריאטור
נפח 244.3 סמ"ק
הספק מרבי 22.5 כ"ס ב-8,250 סל"ד
אורך 213 ס"מ
גובה מושב 78 ס"מ
בסיס גלגלים 149 ס"מ
משקל 204 ק"ג
מיכל דלק 12 ליטר
צמיג קדמי 130/70-12
צמיג אחורי 120/70-12
מחיר 48,990 שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ככה עובד המתלה הדקמי
צילום: ירון ברנר
בעיות אחסון מטען
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים