פיאט גרנדה פונטו אבארט - עכשיו בתמונות
אחרי שסיפקה פרטים ראשוניים בתערוכת ז'נבה ו"פיספסה" את פרנקפורט, מציגה פיאט את הפרטים המלאים על הגרנדה פונטו אבארט. ויש כמובן גם תמונות
אגב, באופן מעניין בפיאט בחרו שלא להציג את המכונית הסדרתית בתערוכת פרנקפורט, שם הייתה רק גרסה קיצונית יותר. זאת, ככל הנראה, במטרה לזכות לתשומת לב תקשורתית נרחבת יותר, לעומת ימי העיתונות העמוסים של התערוכה.
ביצועים
יחד עם תיבת שישה הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים, מסוגלת האבארט להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות, ולמהירות מרבית של 208 קמ"ש. שימוש באותו כפתור ספורט, המשפר את המומנט, יתגמל אתכם גם בהקשחת ההיגוי החשמלי. וכל הזמן, תוכלו להתרשם גם משדרוגים שבוצעו למערך המתלים של המכונית, לטובת התנהגות ספורטיבית יותר, כך מבטיחים האיטלקים.
עוד נמסר כי האבארט תוצע עם בקרת יציבות לא ניתנת לניתוק, ועל האחיזה יופקדו צמיגי 215/45 העוטפים חישוקי "17. בעתיד הלא רחוק תציע פיאט גם גרסת SS (או - "esseesse"), עליה סיפרנו לכם במסגרת סיקור תערוכת פרנקפורט. גרסה זו, שתהנה מערכת עיצוב אגרסיבית עוד יותר, תציע גם תוספת כוח (180 כ"ס ו-27.7 קג"מ), וכתוצאה מכך תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות, ותוכל למהירות מרבית של 215 קמ"ש. כן יהיו לה חישוקי "18 למי שחוליות הגב שלו חסונות במיוחד.
בתחום העיצוב, עברה הגרנדה פונטו את ההליך המקובל, של מעבר מסופר-מיני תמימה לגרסה ספורטיבית צעקנית. יש כאן מלבד חישוקי הענק גם מראות אדומות ופסים תואמים בתחתית המרכב, פגושים גדולים יותר, וכמות תגי אבארט שהייתה מספיקה לכל נפח הייצור השנתית של המותג בשנת 1949.
תא הנוסעים, כיאה למכונית ספורטיבית, זכה אף הוא לשינויים שונים, הבולט שבהם הוא מושבים חדשים עם תמיכה משופרת. גם כאן, יש שפע תגי אבארט, לצד עיצוב דמוי סיבי פחם, פסים אדומים ולוח מחוונים קרבי.
אוקיי, ומה איתנו?
כך נמסר ל-ynet מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, כתשובה לשאלה האם ומתי נוכל גם אנחנו לרכוש את הגרנדה פונטו אבארט בארץ הקודש: "עדיין לא קיבלנו החלטה".