שתף קטע נבחר
 

בואינג : דחייה של חצי שנה במסירת מטוסי ה-787

צרות בתוכנית ה-787: ענקית התעופה האמריקנית הודיעה כי היא דוחה את מסירת המטוס החדש שלה לדצמבר 2008. טיסות המבחן נדחו למרץ 2008. העיכובים נובעים מבעיות ב"תפעול שרשרת האספקה"

בואינג נתקלה בבעיות בתוכנית ה-787 (דרימליינר) המתוקשרת שלה, והודיעה על עיכוב של שישה חודשים במסירת  המטוס החדש, שאמור להיות מקור הרווח הגדול העתידי של ענקית התעופה האמריקנית.

 

בואינג מסרה כי מסירת המטוס הראשון תידחה לדצמבר 2008, וטיסות המבחן הראשונות נדחו למרץ הבא. מנכ"ל בואינג, ג'ים מקנרני, אמר בהודעה כי "אנו מאוכזבים משינויי לוח הזמנים", אך למרות העיכוב, "אנו נותרים בטוחים בעיצוב ה-787, ובחדשנות הבסיסית שעומדת מאחוריו".

 


ה-787 החדש של בואינג. רק בסוף 2008

 

עד כה צברה בואינג תאוצה עם תוכנית הדרימליינר, בעיקר לנוכח העיכובים מהם סבלה יריבתה הגדולה איירבוס בייצור והעברת המטוס החדש שלה, הסופר-ג'מבו A380. לבואינג יש כבר 710 הזמנות לדרימליינר מ-50 חברות תעופה, המשקפות יותר מ-110 מיליארד דולר במחירי מחירון.

 

108 מטוסים יימסרו עד סוף 2009

בתחילת ספטמבר נאלצה בואינג לדחות את טיסת הבכורה של ה-787, בשל בעיות שונות, ביניהן מחסור בחלקים ובעיות שהתעוררו באינטגרציה של התוכנה והמערכות.

 

נשיא חטיבת המטוסים המסחריים של החברה, סקוט קרסון, אמר לאנליסטים כי תיאום הייצור באתרים שונים ברחבי העולם התברר כמסובך יותר ממה שחשבה החברה בתחילה. לדבריו, "זה יותר עניין של תפעול שרשרת האספקה מאשר פגם קטלני".

 

לדבריו, לוח הזמנים החדש הוא בר השגה, ו"כולנו מחוייבים לעמידה בו". עוד אמר קרסון כי החברה עדיין מצפה להעביר 108 דרימליינרים עד סוף 2009, שלושה פחות מהתכנון המקורי. מניות החברה ירדו ב-2.7% בעקבות ההודעה, ועמדו על 98.68 דולר למנייה.

 

איירבוס נפגעה קשות מהעיכובים בתוכנית ה-A380 ודחיית העברת המטוסים בשנתיים, ונאלצה לבצע תוכנית רה-ארגון מקיפה, במסגרתה יפוטרו כ-10,000 עובדים.

 

דגם חדש ראשון ב-13 שנים

הדרימליינר הוא הדגם החדש הראשון של בואינג ב-13 השנים האחרונות. במטוס זה ניצלה בואינג את ההתפתחויות בטכנולוגיית התעופה של העשור האחרון, והשתמשה בתרכובות חדשות במקום אלומיניום לצורך ייצור של כ-50% ממבנה המטוס, דבר שמפחית את משקלו ומאפשר לו ניצול דלק יעיל יותר.

 

החברה מצפה לייצר כ-2,000 מטוסי דרימליינר ב-20 השנים הקרובות, וטוענת כי המטוס יצרוך 20% פחות דלק ממטוסים בגודל דומה שנמצאים בשוק. המטוס החדש יהיה מסוגל, לדבר החברה, לטוס 15,750 קילומטרים בלי תדלוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חגיגות ההשקה היו מוקדמות מדי
מומלצים