בואינג מחליפה את ראש תוכנית ה-787
פחות משבוע אחרי שהודיעה על דחיית העברת המטוס החדש בחצי שנה, מודיעה בואינג על החלפת ראש תוכנית הדרימליינר מייק באייר בפט שאנאהאן. באייר יחזור לתפקידו הקודם בחברה
פחות משבוע לאחר שהודיעה על עיכובים בהעברת מטוס הדרימליינר 787 החדש שלה, מסרה בואינג כי היא מחליפה את המנהל שעמד בראש התוכנית ב-3 השנים האחרונות, מייק באייר (51).
באייר יוחלף בתפקיד סגן נשיא ומנהל כללי של תוכנית הדרימליינר 787 על ידי פט שאנאהאן (45) שעמד בראש שתי תוכניות מטוסים מסחריים של החברה (767-400ER ו-757) עד שעבר לחטיבה הצבאית שלה לפני חמש שנים.
באייר מונה לסגן נשיא לאסטרטגיה עסקית ושיווק בחטיבת המטוסים המסחריים של בואינג בסיאטל, אותו תפקיד בו החזיק לפני שמונה לראש תוכנית ה-787. הוא יחליף בתפקיד את מייקל קייב, שעובר למשרה דומה במשרדים הראשיים של החברה בשיקגו.
בהודעה על חילופי התפקידים, מנכ"ל חטיבת המטוסים המסחריים של בואינג, סקוט קרסון, שיבח את באייר, אך אמר כי שאנאהאן הוא כעת האדם המתאים לתפקיד.
"ניסיונו של פט והשגיו המוכחים בניהול תוכניות תובעניות ומורכבות יאפשרו לו להתבסס על הצלחת הצוות של תוכנית ה-787 במהלך התמודדות עם האתגרים שעומדבים בפנינו כיום בהפעלת מערכת הייצור החדשה שלנו", אמר קרסון.
מניות בואינג עלו בתגובה ב-1.2% ל-95.94 דולר למניה. המניה רשמה ירידות מאז ה-10 באוקטובר, אז הודיעה החברה כי היא מעכבת את העברת ה-787 הראשון בשישה חודשים, בגלל בעיות שהתגלו בהרכבת המטוסים הראשונים.
טיסות המבחן הראשונות נדחו גם הן, וצפויות להתבצע לקראת סוף הרבעון הראשון של 2008. בואינג אמרה כי היא מצפה להעביר 109 מטוסי דרימליינר עד סוף 2009, שלושה פחות מהתוכנית המקורית. נכון לעכשיו לבואינג יש 710 הזמנות למטוס החדש מ-50 חברות תעופה.
פט שאנאהאן, ראש תוכנית הדרימליינר החדש
צילום: איי פי
דרימליינר 787
צילום: איי פי
מומלצים