שפיר תבנה מנהרות בקו הרכבת לי-ם ב-1.6 מיליארד שקל
החברה זכתה במכרז של רכבת ישראל לכריית מנהרות בקו הרכבת המהיר בין תל-אביב וירושלים. שפיר תבנה 2 מנהרות, באורך 1.2 ק"מ ושנייה של 11.5 ק"מ, וגשר ביניהן. הזוכה גברה במכרז על אפריקה ישראל, מנרב ושיכון ובינוי.
חברת התשתיות הפרטית, שפיר הנדסה, זכתה במכרז של רכבת ישראל לכריית מנהרות בקו הרכבת המהיר בין תל-אביב לירושלים, בהיקף של 1.6 מיליארד שקל. מדובר באחד הפרויקטים ההנדסיים הגדולים שהיו בארץ. במכרז גברה החברה על 3 משתתפות נוספות בראשות אפריקה ישראל, מנרב ושיכון ובינוי. בקונסוצוריום של שפיר הנדסה חברה גם חברת אלפינה האוסטרית.
העבודות תתבצענה בקו הרכבת מתל אביב לירושלים, בקטע שבין שער הגיא לעמק הארזים. במסגרת הפרויקט, תבצע שפיר כרייה של שתי מנהרות כפולות, אחת באורך 1.2 קילומטר והשנייה באורך 11.5 קילומטר (המנהרה הארוכה ביותר בארץ) ותבנה גשר שיחבר בין שתי המנהרות.
המנהרות יובילו אל עמק הארזים, כחלק מתוואי המסילה אשר יוביל לתחנת הרכבת שתיבנה מתחת לבנייני האומה בירושלים. את מרבית עבודת הכרייה יעשו, בפעם הראשונה בישראל, שתי מכונות כרייה ענקיות מסוג TBM אשר כורות בקצב מהיר ביותר של כ-20 מטר ביום עבודה. במסגרת העבודות תטפל שפיר גם בעודפי העפר אשר ייכרו מהמנהרה.
קו הרכבת המהיר יחבר בין ירושלים לתל-אביב דרך מודיעין ונתב"ג. הקו יפעל במקביל לקו הקיים בין הערים והוא אמור לענות לכשלים הקיימים בו שהעיקרי בהם הוא משך הנסיעה הארוך.
שפיר הנדסה אזרחית וימית היא חברה פרטית אשר פועלת קרוב ל-40 שנה בתחום הבניה, הפיתוח והתשתיות. החברה מתמחה במנהור, בניית גשרים ומחלפים, סלילת כבישים, עבודות ימיות, בבניה ציבורית מסחרית ובדיור.