מי ירכוש את לנד רובר ויגואר?
מותגי הרכב הבריטים של פורד מוצעים למכירה, ושלוש חברות מתמודדות על רכישתן מהאמריקנים: שתי יצרניות הודיות ובנק השקעות אמריקני. מקורות בפורד: עסקה תחתם עד ראשית 2008 לכל המאוחר
מכירת מותגי לנד רובר ויגואר הולכת ומתקרבת, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס על-פי מידע שהגיע לידיה ממקורות בפורד. יצרנית הרכב האמריקנית, שנאנקת מקשיים כלכליים, החליטה לאחרונה למכור את מותגי היוקרה שלה, ומקיימת מכירה פומבית בקרב שלושה מתמודדים - שתי יצרניות הודיות ובנק השקעות אמריקני.
לפי הערכות, שווי שני המותגים עומד על 1.5 מיליארד דולר בלבד, סכום נמוך מאוד ליצרניות רכב גדולות ומוכרות, שמשקף ככל הנראה בעיקר את ערכן בנדל"ן. לשם השוואה, מכירת אסטון מרטין לקבוצת משקיעים בריטית, הכניסה לפורד קרוב למיליארד דולר - זאת עבור יצרנית קטנה איזוטרית משמעותית עם מפעל בודד. הסיבה לערך הנכסים הנמוך, נובעת מההפסדים הכלכליים בה שרויה יגואר, שתימסר עם חובותיה לידי מי שירכוש את לנד רובר. גם זו האחרונה סבלה מקשיים, אך בתקופה האחרונה מרוויחה סכומי כסף צנועים יחסית.
יגואר. שלושה מתמודדים רוצים אותה ואת לנד רובר
לפי מקורות בפורד, שלושה גופים מתמודדים בשלב השלישי של המכירה ה"פומבית" - טאטא, יצרנית הרכב ההודית הגדולה ביותר; מהינדרה ההודית, יחד עם החברה הפיננסית אפולו; בנק ההשקעות האמריקני ג'יי. פי מורגן. זאת, לאחר שבשלב השיחות הקודם צמצמה פורד את מספר המתמודדים על יגואר ולנד רובר משישה לשלושה.
לפי מידע שדלף מפורד, האמריקנים מתכננים לסיים את המכירה עד לראשית 2008 לכל המאוחר. בשלב זה לא ידוע מי מהגופים מוביל במירוץ לרכישת המותגים, אם כי ההערכות הן שאחד המכשולים הגדולים ביותר ברכישה - למרות המחיר נמוך - יהיה שכנוע ארגוני העובדים להסכים לקיצוצים ואף לסגירת פסי ייצור בשני המותגים.