שתף קטע נבחר

סגירת כביש 1 למשאיות - הקרב מתלהט

לאחר שהביעו מחאה שקטה וניסו לשנות את רוע הגזירה, החליטו תושבי מודיעין להחריף את התנגדותם למעבר משאיות בסמוך לעיר, ולהיעזר ב-100 משאיות ענק שיגיעו למקום וישבשו את התנועה. ומי לא יגיע להפגין? ראש העיר עצמו. מארגני ההפגנה: "הוא מתחשבן איתנו, ופוגע כך בכל התושבים"

המאבק על איסור נסיעת משאיות כבדות בכביש 1, והסטתן לכביש 443 העובר בסמוך למודיעין, ישודרג מחר ב-09:00. הפגנת ענק שמתכננים תושבי מודיעין, תזכה לתמיכה גורפת של מועצת המובילים, המבטיחה להביא לצומת הסמוך לעיר למעלה מ-100 משאיות ענק. ומי לא ישתתף במחאה עם אלפי המפגינים ונהגי המשאיות? ראש העיר מודיעין, משה ספקטור, אומר היום ל-ynet כי את הביקורת על הצעד הוא מתכנן להביע באופן מסודר, ולא באמצעות הפגנות.

 


כביש 1 (צילום: גיל יוחנן)

 

ובמה מדובר? בהחלטת משרד התחבורה, שהתפרסמה לראשונה ב-ynet, ולפיה יאסר החל מינואר הקרוב, למשך תקופת ניסיון של חצי שנה, על כניסת משאיות בשעות הבוקר בכביש מספר 1, לכיוון ירושלים. במקום הכביש המקובל, יאלצו המשאיות לעשות דרכן דרך כביש 443. 

 

"כולם מתנגדים. זה לא יקרה"

"אנו תובעים משר התחבורה לאפשר למשאיות לנוע לירושלים ללא הגבלה, בכל הצירים, ובכל שעות היממה. כך אומר היום ל-ynet גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים. לטענתו, גם במשרד התחבורה לא מעוניינים בשינוי המוצע, הרשום  - כך הוא - על-שמו של השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא. "בפגישה שערכתי עם גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, הובהר לי כי ההתנגדות שם למהלך היא מלאה, ורעיון חסימת הכביש למשאיות בבוקר והפניית כלי הרכב הכבדים לכביש 443, אינה על דעתם".

 

לטענת בן הרוש, גם משטרת ישראל אינה רואה את הניסוי המתוכנן באור חיובי. "בפגישה שערכתי עמם, הובהר לי שגם משטרת התנועה מתנגדת. לא ברור לי מה ישיגו בשינוי הזה. הרי גם בכביש 443 הצפוף, יהיה צפוף עוד יותר כאשר כל המשאיות יגיעו אליו באותן שעות. הזיהום שם יהיה לא פחות חמור, מזה שנרשם עד כה בכביש מספר 1. גם מבחינה בטיחותית לא מדובר בפתרון טוב. למה למשל לא ירחיבו את מסלולי העליה בכביש 1, בעזרת השוליים? זה יחסוך את כל הבלגאן".

 

בן הרוש מבטיח השתתפות ערה בהפגנה המתוכננת למחר, בצומת החשמונאים-דם המכבים, בכניסה למודיעין. מלבד אלפי תושבים, הוא מבטיח כי מתוכננות להגיע 100 משאיות ענק, שידגימו מה תהיה משמעות העברת התנועה הכבדה לציר התנועה העמוס.

 

"ראש העיר לא משתתף"

בהפגנה המתוכננת למחר, יחסר לתושבים ולנהגי המשאיות שיגעו, בעיקר איש אחד - ראש עיריית מודיעין, משה ספקטור. בשיחה שערכנו עמו היום (ה'), אמר ספקטור כי הוא אינו מתכוון להשתתף בהפגנות כלשהן, וכי את דעתו השלילית על רעיון הסטת המשאיות לכביש 443, הוא מביע בדרכים המקובלות.

 

את מארגני ההפגנה, זה לא ממש משכנע. שקמה ויסמן-זלצר, אחת המארגנות, אמרה היום ל-ynet: "חבל שראש העיר אינו מתגייס לעזור ואפילו לעמוד בראש ההפגנה. חבל שהוא לא רואה את הדברים באותה צורה כמונו". לטענתה, מארגני ההפגנה זוכים להתייחסות קרירה מראש העיר, עקב חיכוכים שהיו לו עם חלק מחבריה בעבר על נושאים שונים. "זה לא לעניין שבגלל ביקורת שהועברה על ראש העיר בנושאים אחרים, הוא יחליט שלא לקחת חלק פעיל במאבק שלנו", אמרה. בכל מקרה, לדבריה יגיעו להפגנה "לפחות 1,000 תושבים".

 

ומה במשטרה ומשרד התחבורה?

במפתיע, למרות טענותיו של  גבי בן הרוש, במשטרה לא מבהירים כי הם נגד הסטת המשאיות לכביש 443. "עמדת המשטרה הוצגה בדיון שנערך עם השר להגנת הסביבה. מעבר לכך, אין לנו כל תגובה בנושא", אומר דורון בנאמו, דובר משטרת התנועה. "נתאים עצמנו לכל החלטה שנצטרך לבצע בעתיד", הוא מבטיח.

 

במשרד התחבורה מבהירים כי למרות שהיוזמה הייתה של המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה שותף לה כעת. בנוגע לטענות התושבים, חזר דובר המשרד, אבנר עובדיה, והדגיש ל-ynet כי השפעות הניסוי המתוכנן נבדקו זה מכבר: "יש לנו דו"ח שניתח את היבטי הניסוי ואישר כי נכון לבצעו. לדבריו, אם תהיה פגיעה כלשהי בתושבי מודיעין, או תהיה השפעה על התנועה באזור, מדובר יהיה בשינוי זניח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גילי נחושתן
כך נראית שביתת משאיות (ארכיון)
צילום: גילי נחושתן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים