שתף קטע נבחר

שוב יוצא דקאר לדרך

מירוץ הראלי הארוך והקשה בעולם, יצא לדרך ביום שבת הקרוב (5.1). לקראת האקשן והמעקב אחר הנציגים הישראלים, קבלו את כל המספרים שמאחורי האירוע האגדי

9,273 ק"מ של נהיגה ורכיבה בשטח, מהם בדיוק 5,736 ק"מ תחרותיים, "נגד השעון". 16 ימים של תחרות, עם יום מנוחה אחד בלבד באמצע. ימי מרתון עם 834 ק"מ של קטעים תחרותיים ומקשרים. יום בודד בו ידרשו המתמודדים להתחרות על-פני 619 ק"מ. שעות שינה שילכו ויתמעטו. מאבק יומיומי בתקלות שילכו ויחמירו. כל זאת בלב אפריקה, בין דיונות ענק עם סופות חול מאיימות. ניווט בעייתי, שקיעות ותקרים ויובש כללי. ברוכים הבאים לגיהנום הגדול של הספורט המוטורי - מירוץ דקאר 2008.

 

 

 

מספרים עצומים

מאז זינק המירוץ האגדי בפעם הראשונה לדרכו, השתתפו בו במהלך 30 השנים 13,600 נהגי ורוכבי מירוץ משני המינים. וכמה ייצאו לדרך השנה? 245 אופנועים, 205 מכוניות, 100 משאיות ו-20 טרקטורונים יזנקו לקטע התחרותי הראשון, שייערך בפורטוגל, ביום שבת, ה-5.1. 570 צוותים בסך הכל, מ-50 לאומים שונים, כולל כמובן ישראל.

 

  • ושוב הוא מנסה לכבוש את המדבר

 

דרור כהן, טייס קרב שסובל מנכות בעקבות תאונת דרכים, ינסה גם השנה לכבוש את המדבר. והפעם הוא משקיע בכך יותר משאבים מבעבר. בגיל 39, שבע שנים לאחר שזינק לראשונה למירוץ הקשה בעולם, עם המון אופטימיות ומידה לא מבוטלת של נאיביות, החליט דרור כי הפעם הוא מנסה ללכת עד הסוף. במהלך שנה שלמה עסק בניסיון לגייס מימון לאתגר הגדול, בסכום שנאמד ב-350 אלף דולר.


שברולט סילברדו - אמור לקחת את דרור כהן עד דקאר (צילום: רונן טופלברג)

 

 

אמש (ג') פגשנו אותו, שעות אחדות לפני שהמריא לאירופה, כדי להכיר את הצוות הנאמן שילווה אותו, ואת הרכב המיוחד על בסיס שברולט סילברדו סטנדרטי שבנה עבורו עידו כהן. "כולם מפרגנים ומאמינים בי, אבל זה הולך להיות קשה במיוחד", הוא אמר. כהן אגב, לא יהיה המתחרה הישראלי היחיד - נדב ויזהר ערמוני מופיעים אף הם ברשימת המתחרים, תחת אזרחות ישראלית.

 

פייבוריטים גדולים

כמו בכמעט כל העשור האחרון, מיצובישי תהיה הפייבוריטית לזכיה בתואר בקטגוריית המכוניות, בדיוק כמו שלא נראה מי יוכל לקחת מק.ט.מ את התואר הקבוע בקטגוריית האופנועים. היפנים של מיצובישי - כאילו הפאג'רו אבולושן MPR13 אינו מספק - מציגים לראווה נבחרת נהגים ונווטים מדהימה, עם הרבה (מדי?) זכיות ברקורד. סטפן פטרהאנסל, הירושי מסואוקה, לוק אלפנד, נאני רומה - כל אחד מהם יכול לזכות במירוץ הזה, ויחד הם מהווים כוח בלתי ניתן לעצירה כמעט.

 

היחידים שעשויים לזנב במיצובישי הם נהגי קבוצת פולקסווגן, שוב עם הטוארג המיוחד. קרלוס סיינז יוביל את הקבוצה הגרמנית, שסבלה מיותר מדי חוסר מזל בשנה החולפת. ב.מ.וו הצטיידה בברונו סאבי המעולה שינהג ב-X5 המוביל, ואילו ז'אן לואי שלסר יזנק שוב - כאילו שיכול להיות דקאר ללא השתתפותו. בין הרוכבים אפשר לציין את סיריל דפרה ומארק קומה, שיובילו את ארמדת ק.ט.מ.


סטפן פטרהאנסל בדקאר 2007 - פייבוריט לניצחון נוסף

 

אבל כמו בכל שנה, המירוץ האמיתי יהיה זה של המתחרים ללא-שם, אלה שאיש לא ממש מכיר, ואשר לא נהנים ממערכת יחסי ציבור משומנת, או מכוניות ואופנועים שעלותם היסטרית. 40% מהרוכבים השנה יהיו חדשים לגמרי למירוץ, וכמעט 20% זוכים לתואר "רוקי" בין המכוניות. כל אלה יזנקו ב-5.1, ויעשו הכל כדי להגיע אל קו הסיום בדקאר, סנגל, ב-20.1, אחרי יותר מ-9,000 ק"מ.

 

כל אלה יעניינו פחות את התקשורת, הנמשכת באופן טבעי לזוהר של הקבוצות הגדולות. כאשר ימצאו עצמם הרוכבים והנהגים האלה שקועים בחול עד צוואר, כאשר הלילה כבר יורד ולפניהם עוד כמה מאות קילומטרים תחרותיים, עמיתיהם במפלצות המהירות יסיימו מקלחת, ויעניקו ראיונות רק-מעט-מאובקים לכתבי יורוספורט. 480 העיתונאים שילוו את הזינוק בפורטוגל, 300 העיתונאים שימתינו בסנגל ו-166 אנשי התקשורת הכתובה שילוו את המירוץ מקרוב, יעניקו להם רגעי חסד ספורים בלבד. אם זה אכן יקרה, הם עשויים להגיע לשידור ב-185 מדינות שונות, עם 150 מיליון צופים באירופה בלבד, מדי ערב.

 

אנחנו מבטיחים לעשות את זה לא פחות טוב, עם תמונות מהשטח, תקצירי וידאו יומיומיים וסיפורים אישיים - החל בשבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרור כהן - בהצלחה
צילום: רותם גרוזוביק
רובי גורדון - שוב בכמו-האמר
צילום: איי פי
מארק קומה - ק.ט.מ
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים