זניט מדיה: הפרסום בעולם יצמח ב-6.7% ב-2008
בחברת המדיה העולמית מעריכים כי סך תקציבי הפרסום בשנת 2007 עמדו על 455 מיליארד דולר, וצפויים להגיע ל-486 מיליארד דולר בשנת 2008
חברת רכש המדיה העולמית זניט, מפרסמת תחזית לגידול של 6.7% בהיקפי הפרסום בעולם במהלך 2008, לעומת גידול של 5.3% במהלך 2007. שיעור גידול זה צפוי בעיקר כתוצאה מאירועים גלובליים כגון האולימפיאדה בסין, הבחירות לנשיאות בארה"ב ומשחקי יורו 2008.
בחברת המדיה העולמית מעריכים כי סך תקציבי הפרסום בשנת 2007 עמדו על 455 מיליארד דולר וצפויים להגיע ל- 486 מיליארד דולר בשנת 2008.
חברת זניט בישראל, מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, בוחנת את השנה החולפת על תעשיית הפרסום בארץ ומציגה נתון לפיו עוגת הפרסום בישראל גדלה בשיעור של 9.1% וזאת בהשוואה לגידול של 5.3% בעולם. ביצועי ענף הפרסום בישראל, נראים מרשימים בהשוואה לשווקים בארה"ב (2.5%), אירופה (4.9%) ואפילו בהשוואה לשווקים הרותחים של אסיה (6.0%).
אלון הוכדורף, מנכ"ל זניט מדיה, מעריך כי ההוצאה לפרסום ב-2007 הסתכמה ב-878 מיליון דולר.
הטלוויזיה
הוכדורף: "אם נראה היה כי שנת 2006 הייתה שנת החסויות, באה 2007 והוכיחה כי שנת 2006 הייתה רק יריית הפתיחה. מניתוחי זניט עולה כי כמות החסויות זינקה ב- 2007 ב- 40% בהשוואה לשנת הקודמת."
עוד מוסיפים בזניט, כי הגידול בהכנסות מפרסום בטלוויזיה עמד על 16.7% במהלך השנה החולפת, כלומר היקף הפרסום במדים עמד על 280 מיליון דולר. שיעור גידול זה מביא את הטלוויזיה לנתח של 32%, מסך העוגה.
עיתונות
חן גרנות, מנהל המחקר של זניט מדיה, מסביר כי "ניתוח הרגלי קריאת עיתונים מורה על שחיקה מתמשכת בשיעור קריאת עיתונים יומיים. עם זאת, השקתו של "ישראלי" עצרה את מגמת השחיקה והגדילה את שיעור הקריאה ב- 7% לערך".
מניתוחי זניט עולה כי במהלך 2007 החינמונים הפועלים לא תרמו משמעותית (אם בכלל) לעוגת הפרסום בעיתונות, ועוגת הפרסום הכתובה לא הראתה שינוי מובהק בהיקפי תקציבי הפרסום. לכן, עוגת הפרסום בעיתנוות עמדה על 397 מיליון דולר, עם נתח בעוגה של 45.2%.
האינטרנט
הוכדורף "בישראל, כמו גם בעולם, האינטרנט ממשיך לדהור בשיעורי צמיחה דו-ספרתיים. כך לדוגמא, אם בשנת 2006 האינטרנט בעולם צמח ב- 41%, בשנת 2007 גדל ב- 32%, הרי שבשנת 2008 המדיום צפוי לגדול ב-23% ובשיעור של 17% נוספים בשנת 2010. בישראל, שנת 2007 היא השנה בה פרץ האינטרנט את מחסום הנתח הדו-ספרתי, והוא מייצב את מעמדו כאמצעי המדיה השלישי על 10%. בעולם האינטרנט צפוי לחצות את מחסום ה- 10% רק ב- 2009."
בחברת המדיה מעריכים כי תקציבי הפרסום שהופנו לאינטרנט (ללא מנועי חיפוש) ב-2007 עמדו על 88 מיליון דולר, כלומר גידול בסך 28% בהשוואה לשנת 2006, כאשר תחום החיפוש בישראל עומד על סכום שנע בין 25-40 מיליון דולר.
שילוט החוצות
בזניט מעריכים כי שילוט החוצות סיים את שנת 2007 עם היקפי פרסום בסך 55 מיליון דולר, המבטאים גידול של 17% בהשוואה ל-2006. נתחו השוק של שילוט החוצות עומד על 6.3%, בהשוואה לנתח של 5.8% בשנת 2006. ההתחזקות היחסית של תחום החוצות נעה בהלימה למגמה העולמית. כך לדוגמא, נתח שילוט החוצות בעולם עמד בשנת 2006 על 5.5% והוא צפוי לגדול עד כ- 5.9% בשנת 2010.
הרדיו
בעולם, נתחו היחסי של הרדיו מכלל העוגה נשחק לאיטו מ- 8.6% בשנת 2005 ל- 8.1% בשנת 2007, ומגמה זו צפויה להימשך גם בשנים הקרובות. מגמת הירידה במעמדו של הרדיו בישראל נמצאת בהלימה למגמה העולמית. כך לצורך השוואה, נתח הרדיו בישראל עומד בשנת 2007 על 5.9% בו בזמן שבשנת 2005 נתחו היחסי היה 7.0%. סך עוגת הפרסום ברדיו הסתכמה בשנת 2007 ב- 52 מיליון דולר, בדומה ל-2006.