במיוחד לארה"ב: טויוטה ונזה
טויוטה הציגה בתערוכת דטרויט קרוס-אובר חדש שתוכנן, ייוצר ויישווק בלעדית בארצות הברית. את הבסיס תעניק הקאמרי הפופולרית
טויוטה הציגה בתערוכת דטרויט מכונית שתוכננה, תיוצר ותשווק בארצות הברית. מדובר בקרוס-אובר בשם ונזה (Venza), שאמור לשלב נוחות ויכולת כביש של משפחתית גדולה, יחד עם שימושיות ועיצוב של רכב שטח. הוונזה מבוססת ככל הנראה על פלטפורמת הקאמרי, והיא תציע הנעה קדמית או כפולה ומנועי 2.7 ו-3.5 ליטר.
הוונזה תשווק רק בצפון אמריקה, והותאמה על-כן לטעם האמריקני. בטויוטה מספרים כי המכונית החדשה תוכננה בדטרויט, על-ידי מרכז המחקר והפיתוח האמריקני של היצרנית. על העיצוב חתומה סדנת העיצוב הקליפורנית של טויוטה, והייצור יתבצע בקנטקי. תחילת השיווק מתוכננת לחצי השני של השנה, כדגם 2009. מחירי המכונית לא פורסמו.
הוונזה תוצע עם צמד מנועי בנזין. לבסיסי נפח של 2.7 ליטר וארבעה צילינדרים, ונתוני ההספק והמומנט שלו לא פורסמו. הגרסה החזקה יותר תציע מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 268 כ"ס ומגיע מהקאמרי. בשני המקרים תהיה תיבת שישה הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני.
עוד נמסר כי אורך המכונית יהיה 480 ס"מ (1.5 פחות מהקאמרי), ובסיס גלגלים זהה למשפחתית הפופולרית - 278 ס"מ. ממד הרוחב צמח מ-182 ס"מ בקאמרי ל-190.5, והגובה עומד על 161 ס"מ לעומת 147. לקרוס-אובר החדש יהיו חמישה מושבים - כאשר גם בספסל האחורי ניתן לכוונן את זווית המשענת.
בטויוטה מספרים גם כי הוונזה תוצע עם שורת חידושים עבור היצרנית. בין היתר עם מידת חישוקים תקנית ועצומה של "20 בגרסת ה-V6 (ו-"19 בבסיסית), ומערכת תאורה שעוברת עצמאית מאורות "גבוהים" (דרך) לאורות "רגילים" (מעבר) כשמזוהה תנועה ממול. כמו-כן, היא תוצע עם מצלמת נסיעה לאחור ומערכת שמע המותאמת לקליטת רדיו לווייני.