שתף קטע נבחר
 

להיות או לחדול: לנצ'יה מציגה דלתא חדשה

לנצ'יה דלתא חוזרת לחיים בדגם חדש בעל עיצוב נועז. יצרנית היוקרה האיטלקית תנצל את הקומפקטית החדשה בעלת השם הנוסטלגי, כמנוף ליציאה מהמשבר החריף בו היא נמצאת

עכשיו זה רשמי: לנצ'יה דלתא חוזרת לחיים. יצרנית מכוניות היוקרה האיטלקית, אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, תציג בתערוכת ז'נבה את המשפחתית הקומפקטית החדשה. זוהי מכונית חדשה ראשונה מזה שנים ארוכות, ועל כתפיה עומדת המשימה לחלץ את לנצ'יה מהמשבר הכלכלי בו היא נמצאת. כישלון אינו בא בחשבון.

 

 

הדלתא החדשה היא משפחתית קומפקטית בעלת עיצוב ייחודי וממדים נדיבים, שימקמו אותה בין הקומפקטיות לגדולות. ממד האורך למשל, עומד על 450 ס"מ - יותר מ-20 ס"מ נוספים בהשוואה לאודי A3. גם בסיס הגלגלים נדיב, ועם 270 ס"מ הוא כמעט ומשתייך לקטגוריה גבוהה יותר. ממדי הגובה (150 ס"מ) והרוחב (180 ס"מ) נדיבים אף הם, אך מעט פחות חריגים בפלח הקומפקטיות.


המכונית החשובה בתולדות לנצ'יה המודרנית: הדלתא החדשה

 

בלנצ'יה מספקים רק פרטים חלקיים על המכונית, שצפויה להגיע לאולמות התצוגה באמצע 2008. הם מספרים כי יהיו לה מנועי בנזין ודיזל - כולם עם מגדש טורבו ובהספקים הנעים בין 120 ל-200 כ"ס. תיבות ההילוכים יהיו ידניות, רובוטיות ואוטומטיות עם שישה יחסי העברה, ולטובת התנהגות כביש ונוחות ברמה גבוהה תצויד הדלתא בבולמים מתכווננים.

 

עוד נמסר כי רשימת האבזור תכלול בין היתר בקרת יציבות, מערכת שמע מתוצרת Bose עם תאימות ל-MP3 והפעלה מההגה, מערכת ניווט לווייני שפותחה בסיוע מאנטי מארלי, ותציע גם תאימות לאבזרי בלוטות' בסיוע מערכת "Blue&me" של מיקרוסופט.


 

פרטים נוספים על המכונית צפויים להתפרסם בסמוך יותר להשקתה בז'נבה, ותחילת השיווק לאחר מכן.

 

היסטוריה מפוארת

השם דלתא שימש את לנצ'יה באחת התקופות הטובות בתולדותיה, שנות ה-80. גם אז דובר בקומפקטית, שנחשפה ב-1979 וזכתה שנה לאחר מכן בתואר מכונית השנה באירופה. הדלתא המקורית צוידה בשלל חידושים ונחשבה לבעלת עיצוב וטכנולוגיה מתקדמים לתקופתה. היא גם שווקה בשוודיה כסאאב 600, כחלק משיתוף הפעולה שהתקיים אז בין פיאט לסאאב.


 

יותר מכל, זכורה הדלתא הישנה בזכות הישגיה באליפות הראלי העולמית (WRC), שם זכתה בתואר היצרניות שש פעמים ברציפות - בין 1987 ל-1992 - יותר מכל מכונית אחרת בהיסטוריה. ההצלחה המסחררת לוותה גם בדגם סדרתי בשם אינטגרלה, עם מנוע טורבו והנעה כפולה, שהציע ביצועים הנחשבים עד היום לחריגים בקרב המשפחתיות הקומפקטיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדלתא המקורית מ-1979
וזו מכונית הראלי האגדית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים