שתף קטע נבחר
 

הפיצוי לזכיין הרכבת הקלה בי-ם: 135 מיליון שקל

המדינה תפצה את סיטי פס בשל העיכובים במתן היתרי בנייה והמשימות הנוספות שהוטלו עליה. עוד סוכם בין הצדדים כי הרכבת הקלה בירושלים תתחיל לפעול עד ספטמבר 2010

המדינה תשלם 135 מיליון שקל לזכיינית הרכבת הקלה בירושלים, סיטי פס. זאת, כפיצוי על העיכובים במתן היתרי בנייה ועקב משימות נוספות שהוטלו עליה, מעבר להסכם המקורי. כך סיכמו היום נציגי סיטי פס, משרד האוצר ועיריית ירושלים, בתום מו"מ שארך שמונה חודשים.

 

עוד סוכם בין הצדדים כי הרכבת הקלה תתחיל לפעול עד ספטמבר 2010. הסיכום טעון אישור של ועדת הכספים של הכנסת.

 

עבודות התשתית להקמת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים התחילו בשנת 2001. הרכבת אמורה היתה להתחיל לפעול בינואר 2009. ואולם הפרויקט התעכב, בין היתר, בשל הסכסוך בין הזכיינית לעירייה, בעיות טכנולוגיות בחיבור בין המסילות ובעיות תכנון.  

 

קו הרכבת הקלה בירושלים ייצא מפסגת זאב ויסתיים בהר הרצל. אורכו יהיה כ-14 קילומטר. עלות הפרוייקט מוערכת ב-3.5 מיליארד שקל. המגזר הציבורי ישקיע כ-1.3 מיליארד שקל בהפקעות, פינוי תשתיות ובניית גשרים ומנהרה. המגזר הפרטי ישקיע כ-2.2 מילארד שקל נוספים במימון, תכנון והקמה של הרכבת.

 

קבוצת סיטי פס, בה חברות אלסטום, ויוליה תחבורה, אשטרום, פולאר השקעות והראל השקעות, תפעיל את הרכבת הקלה עד לשנת 2036.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות סטודיו איקן מס מדיה
הדמיה של הרכבת הקלה בירושלים
באדיבות סטודיו איקן מס מדיה
מומלצים