שתף קטע נבחר

איך רואה עיוור ביקור במסעדה?

ביקור שגרתי בבית קפה יכול להראות ולהרגיש לגמרי אחרת כשמקיימים אותו ללא היכולת לראות. הצצה לביקור במסעדה דרך עיניים של עיוור, וגם טיפים להנגשת בתי עסק: תשומת לב וחשיבה מוקדמת יכולה להמתיק את החוויה לקהל לקוחות גדול

 

 

 הסרטון מלווה בכתוביות להנגשה לחרשים וכבדי שמיעה.

 

בשנים האחרונות עולה רמת המסעדות ובתי הקפה משנה לשנה: המנות טעימות יותר; העיצוב מקורי בהרבה; ושימת הדגש על שרות אדיב ומקצועי תופסת מקום חשוב בסדר יומו של בעל העסק. בפועל לא תמיד חושבים הבעלים מראש על כל הלקוחות הפוטנציאלים העתידים להתארח אצלם. חלקם נתקל לעיתים בקשיים וחוסר נוחות הנובעים ממחסור בהנגשה מתאימה. "העלות של הנגשה אינה גבוהה כשהיא נעשית בתכנון מראש. יש לראות בעלות זו השקעה בהגדלת קהל המטרה ובמתן תנאי סביבה ושרות טובים יותר לכלל הלקוחות", מסביר חן ניר מנכ"ל רשת בתי הקפה 'אילנ'ס' שסניפיה זכו ל'אות נגישות ישראל'. "כשמדברים על מתן שרות, חשוב לשים לב ולהעניק שרות אדיב ומקצועי לכלל הלקוחות ביניהם גם לאנשים עם מוגבלות".

 

בישראל חיים למעלה מחצי מיליון בני-אדם עם מוגבלויות המהווים כוח קנייה בלתי מבוטל. בשנים האחרונות כתוצאה מפעילות מאומצת להגברת המודעות בנושא הנגישות ניתן להבחין בניצנים של שינוי. "חל שיפור הדרגתי בנושא בתחום המסעדות ובתי הקפה. אולם הדרך להפנמה המלאה של כלל בעלי עסקי המזון לתפיסה שעסק נגיש הוא עסק מרוויח עדיין ארוכה", מספר יובל וגנר מעמותת "נגישות ישראל". "עסק נגיש מרוויח שיפור בתדמית, גידול בקהל, עלייה ברווחיות, ושיפור הנוחות ושביעות הרצון של הלקוחות".  

 

 

 טיפים שיהפכו את העסק לנגיש ונעים יותר לעיוורים:

 

• המרכז הארצי לכלבי נחייה עמל קשות בכדי להנחות את הכלבים כיצד להתנהג במקומות ציבוריים. חשוב שהמאבטח/ת או המארח/ת יאפשרו כניסה לעיוורים עם כלבי נחייה, גם אם בדרך כלל לא מותרת כניסת בעלי חיים למקום.

 

• המלצרי/ת יציעו באדיבות ונימוס עזרה לכל אדם שנראה מתקשה, ויסייעו לו במידה ויביע רצון, בליווי למקום הישיבה.

 

• לעיוור יוגש תפריט בכתב ברייל או בכתב מוגדל המותאם למתקשים בראייה. אם אין בנמצא תפריט כזה יוסבר לסועד בעל-פה מהן האפשרויות העומדות לרשותו: הצעות עיסקיות, מנות מיוחדות וכו'.

 

• בעת הגשת המנות יודיע המלצר על הגעתו ויתאר כיצד והיכן מונחות המנות תוך תאור מפורט של מיקום כוס השתייה, הסלט, המפיות וכדומה.

 

•  לאורך הסעודה כדאי לבדוק אם הסועד זקוק לעזרה נוספת כמו הכוונה לשירותים וכו'.

 

• את סכום החשבון שהתקבל יש להקריא, תוך פירוט עלות המוצרים שהוזמנו.

 

•  במידת הצורך אפשר ללוות את הלקוח עד ליציאה.

 

מעט זמן ותשומת לב המוקדשים לחשיבה על לקוחות עתידיים בעלי מוגבלויות מקלים בהרבה על הלקוח, מנעימים את שהותו במקום ומעוררים בו רצון לשוב. להנגשת העסק ולפרטים נוספים לחצו כאן.


פורסם לראשונה 27/02/2008 10:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים