שתף קטע נבחר
 

הטלוויזיה התקלקלה שוב ושוב - יבואנית FUJICOM תפצה

אדם שרכש טלוויזיה יקרה מיבואנית FUJICOM, נאלץ לתקנה מספר פעמים בפרק זמן קצר. בית המשפט פסק כי הוא יפוצה ב-9,500 שקלים

 יבואנית טלוויזיות FUJICOM תפצה אדם שרכש טלוויזיה חדשה ומשוכללת, שהתקלקלה שוב ושוב, ב-9,500 שקלים. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות.

 

התובע רכש טלוויזיה מסוג FUJICOM אצל מפיץ של היבואנית והמשווקת של הטלוויזיות בישראל, תמורת 12,500 שקלים. לאחר מספר חודשים הטלוויזיה התקלקלה. היא הוכנסה לתיקון בשירות התיקונים של היבואנית, ואולם לאחר שהוחזרה לתובע, התקלקלה שוב ושוב. היבואנית עצמה מאשרת כי הטלוויזיה תוקנה מספר פעמים.

 

היבואנית לא סיפקה לתובע מכשיר חלופי, ובמשך חודשים ארוכים שבהם הטלוויזיה האמורה הייתה בתיקון, התובע מצא עצמו ללא טלוויזיה.

 

השופט אנגל מבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, קבע, כי " לא ייתכן מצב שבו רוכש מוצר חדש, יאלץ לתקנו מספר פעמים בפרק זמן קצר וכתוצאה להישאר בלעדיו לפרקי זמן ממושכים". לדבריו, "מוצר שבפרק זמן קצר נזקק לתיקונים כה רבים, אחת מן השתיים: או שהוא נמכר כמוצר משומש ו/או מחודש, או שהוא פגום ויש להחליפו במוצר זהה, חדש ותקין".

 

נקבע, כי היה על היבואנית, לאחר כל מסכת התיקונים שפורטה בכתבי הטענות, להחליף את המוצר, קרי: ליתן לתובע טלוויזיה חדשה. משהיא לא נהגה כאמור, אין לה להלין אלא על עצמה. השופט הוסיף, כי אין זה משנה שמחיר המוצר כיום נמוך בהרבה ממה שנקנה אז, והיה על היבואנית לספק מוצר איכותי וטוב בהתאם לתמורה ששולמה לה.

 

יחד עם זאת, נלקחה בחשבון העובדה שהטלוויזיה היתה בידי התובע פרק זמן ממושך של כשנה וחצי, והוא עשה בה שימוש.

 

בסיכום, נקבע כי היבואנית תשיב לתובע סכום של 9,500 שקלים. כן חויבה היבואנית בהחזר אגרות והוצאות משפט בסך 450 שקלים.

  

לפסק הדין - לחצו כאן 

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים