שתף קטע נבחר
 

הרכבת מבטיחה: פחות קווים, יותר דיוק

קבלו את רכבת ישראל מודל 2008: לוח זמנים חדש, פחות רכבות בשעות שפל, שינויים בקווים מרכזיים והבטחה לדיוק משופר. בכירים ברכבת: "לוח הזמנים החדש יעלה את רמת הדיוק"

נוסעים ברכבת על בסיס קבוע? היכונו ללוח זמנים חדש ושינויים בקווים. המטרה המוצהרת: שירות משופר, כולל רמת דיוק גבוהה מבעבר. במוצאי שבת תחל רכבת ישראל בהפעלת לוח זמנים חדש, שאמור לשפר את רמת הדיוק של כל קווי הרכבת. במסגרת לוח הזמנים החדש, ישונו סדרי הנסיעה במספר קווים. השינויים החשובים: בקו באר-שבע-תל-אביב תבוטל עצירה בנתב"ג, בקו ירושלים-תל-אביב לא תהיה החלפת רכבת בבית-שמש. בנוסף, תחנה נוספת תיפתח במודיעין, ויוחל בהפעלתו של קו ייעודי בין כפר-סבא לתל-אביב, שאינו חלק מהקו בין כפר-סבא לבית-שמש.

 

"צעדים אלה מצטרפים לצעדים אחרים שכבר ננקטו בארבעת החודשים האחרונים", אומרים היום ל-ynet בכירים ברכבת. "רמת הדיוק של הרכבת עלתה מ-67% (אחוז הקווים שיצאו בפער של חמש דקות מהזמן הרשמי, ש.ה) באוקטובר, ל-90% בפברואר". ברכבת מעריכים כי לוח הזמנים החדש יעלה את רמת הדיוק ל-92%, יעד המוגדר על-ידם כ"שאפתני בקנה מידה בינלאומי".


האם הורדת נסיעות בשעות השפל תעלה את רמת הדיוק? (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

 

רזרבה מבורכת

כאמור, ברכבת מצביעים על מספר שינויים בקווים קיימים, שאמורים להשפיע באופן משמעותי על רמת הדיוק: כך למשל, היטול העצירה בנתב"ג לקו בין באר-שבע לתל-אביב, יאפשר - כך מסבירים ברכבת - לנהל את זמן הנסיעה של הקו טוב יותר. "זה מייצר לנו מין רזרבה", מסבירים ברכבת, "שאותה אנחנו מנצלים לפצות על עיכובים בקו, הנגרמים עקב עבודות הפיתוח שאנחנו מבצעים. בנוסף, זה מאפשר לנו להאריך את משך העצירה בתחנות בתל-אביב, שהן העמוסות ביותר".

 

ברכבת אומרים כי מאחר שמדובר בקו ארוך במיוחד, שחוצה את כל רשת המסילות וממשיך למעשה עד צפון הארץ, השיפור ברמת הדיוק שלו תשפיע על קווים רבים אחרים. ומה יעשו תושבי תאר-שבע שרוצים להגיע לנתב"ג? הפתרון היחיד עבורם בשלב זה יהיה נסיעה לתחנת ההגנה בתל-אביב, והחלפת רכבת. יש לציין כי ברכבת מעריכים כי לאחר סיום עבודות הפיתוח בקו, בעוד כשלוש שנים, זמן הנסיעה בין באר-שבע לתל-אביב ירד ל-55 דקות.

 

פחות זה יותר

שינויים נוספים ברשת הרכבות כוללים הפעלת קו ישיר בין ירושלים לתל-אביב, ללא החלפת רכבת בבית שמש. אלא שבמקביל, תצומצם תדירות הנסיעה בקו זה בשעות השפל, מ-29 רכבות כיום ל-21. להערכת אנשי הרכבת, צמצום התדירות בקו תאפשר הקצאת זמן לתחזוקת המסילה, וזאת במטרה לשפר את רמת הדיוק. "מה שמייחד את הקווים בין באר-שבע לתל-אביב ובין ירושלים לתל-אביב", אומרים ברכבת, "הוא שהם עדיין קווים של מסילה אחת - צוואר הבקבוק של רשת הרכבות הוא פרוזדור איילון, והטיפול בקווים העוברים בו יתרום לשיפור הדיוק בכל הרשת".

 

ראוי לציין כי בלוח הזמנים החדש נרשמת ירידה קלה במספר הרכבות הנוסעות מדי יום: מ-346 כיום ל-338. עם זאת, ברכבת מבהירים כי הירידה היא בשעות השפל בלבד, ואילו בשעות השיא אין שינוי במספר הרכבות. "ההפחתה במספר הרכבות נועדה לאפשר הוספת זמן לתחזוקת הרכבות והמסילות", מממהרים להסביר ברכבת, "מה שכמובן ישפיע גם על רמת הדיוק".

 

עוד בשורה חשובה היא פתיחת תחנה שנייה במודיעין: לאחר שבספטמבר האחרון נחנכה תחנת "פאתי מודיעין", ברכבת אומרים כי תחנת "מודיעין מרכז" החדשה תיפתח בסוף החודש. על-פי הערכות, ישתמשו בקו בשנת 2008 כמיליון נוסעים. ב-2008 ייפתחו גם תחנות חדשות בפתח-תקווה (קריית אריה) ובלוד (שכונת גני אביב).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל
צילום: ישראל הדרי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים