שתף קטע נבחר

הית'רו: תקועים בטרמינל

טרמינל 5 של הית'רו שהבטיח גדולות ונצורות נפתח בשורה של תקלות, עיכובים וביטולי טיסות. 15,000 נוסעים המריאו ללא מזוודותיהם ולמעלה מ-200 טיסות בוטלו. מבריטיש איירווייז נמסר: "מקווים להשתלט על המצב בקרוב"

ב-27.3 (יום ה') היה אמור להיפתח טרמינל 5 של נמל התעופה הית'רו שבלונדון בקול תרועה רמה, אך שורה של תקלות הביאה לביטולי טיסות, איחורים ועיכובים ובין 15,000 ל-20,000 נוסעים נאלצו להמריא מלונדון כשהם מותירים את מזוודותיהם מאחור.  

 

במהלך שלושת הימים הראשונים להפעלת הטרמינל בוטלו 208 טיסות יוצאות ונכנסות, ועוד 37 טיסות המתוכננות להיום (א') - בוטלו אף הן.

 

נוסעי טיסת בריטיש איירוייז ללרנקה מספרים כי נאלצו להמתין כארבע שעות במטוס, על מסלול ההמראה, לפני שטיסתם המריאה. אחת מהן, אליזבת' דרוּרי, אמרה ל-BBC כי הקברניט הודיע להם שימריאו ללא המטען שלהם. לנוסעים נמסר כי התיקים כבר הועמסו בתחילה על המטוס, אך לאחר מכן התברר כי הליך השיקוף שעברו לא היה תקין. 

 

מבריטיש איירווייז נמסר כי תיקים המיועדים להגיע ליעדים בתוך בריטניה יוחזרו על ידי חברות שילוח, ואילו מטען המיועד לטיסות בינלאומיות יועלה על הטיסות הבאות ליעדים המתאימים. 

 

רשות התעופה האזרחית בבריטניה שלחה איגרת לבריטיש איירווייז, ובה היא מבקשת לוודא כי החברה אינה מפרה את זכויות הנוסעים, כפי שנקבעו בחוקי האיחוד האירופי. "כתבנו להם אתמול בנושא ובמהלך השבוע הבא ניצור עימם קשר בדחיפות, כדי לוודא כי הם עומדים בדרישות החקיקה, וכי כל הנוסעים זוכים ליחס זהה", אמר דובר מטעם הרשות. 


גם אלו שטסו, המריאו בלי המזוודות (צילום: רויטרס)

 

החברה ספגה ביקורות קשות מאוד בנוגע לעלויות מחירי הלינה המוצעים לנוסעים שטיסותיהם עוכבו. זאת, לאחר שביום ה' בערב חולקו עלונים לנוסעים התקועים, ובהם נכתב כי הם זכאים לפיצוי של 100 ליש"ט עבור שני אנשים החולקים חדר במלון. עם זאת, מאוחר יותר, נמסר מבריטיש איירווייז, כי הם יבחנו בעיון כל תביעה "הגיונית בנושא עלויות הלינה".

 

החוקים שנכנסו לתוקף בשנת 2005 קובעים כי במקרה של עיכוב בטיסה, חברת התעופה מחויבת לספק ארוחות וחטיפים לנוסעיה, וגם לספק להם מקום לינה במידה ונדרשת המתנה של לילה. מ"המועצה למען צרכני התחבורה האווירית" נמסר כי ייתכן שהמכתב שחולק לנוסעים הוא בחזקת הפרה של התקנות.

  

מקווים להשתלט על המצב בקרוב

מחברת בריטיש איירוויז בישראל נמסר בתגובה כי המצב נגרם כתוצאה מכמה תקלות לא צפויות שהתרחשו בעת ובעונה אחת. "התקלה הראשונה היתה במערכת החניה שהביאה לעיכובים של כמה שעות באיוש העמדות על ידי העובדים."

 

אולם, התקלה השניה והחמורה יותר, שגורמת לכאוס בטרמינל היא מערכת המזוודות המתקדמת, שהחברה ציינה בעבר שהיא המתקדמת ביותר בעולם. "מערכת המזוודות פשוט קרסה וכתוצאה מכך 15,000 נוסעים המריאו בלי מזוודותיהם, שעדיין צריכות לעבור טיפול ומיון.

"לפי שעה נראה כי יחלפו עוד כמה ימים, לא ברור עדיין כמה, בטרם ייפתח צוואר הבקבוק והמזוודות שנתקעו יישלחו אל בעליהם בכל רחבי העולם.

 

החברה מסרה כי היא "מקווה להשתלט על המצב בקרוב. נכון להיום, מופעלות כסדרן 80% מהטיסות של טרמינל 5 ומחר מקווים לעלות ל-87%, וכך הלאה. הכל תלוי בתפקודה של מערכת המטען. בשלב זה לא נבחנת החזרת הגלגל לאחור והשבת הטיסות לטרמינלים הקודמים, אם כי הפעלת השלב השני, המתוכנן ל-30.4 - ושהוא הרלוונטי לטיסות מישראל - נבחנת מחדש".

 

לפי שעה, הטיסות מישראל נוחתות בטרמינלים 1 ו-4 הפועלים כסדרם. בבריטיש איירוייז מבקשים להדגיש כי עבור הנוסעים מישראל הבעיה היא "רק בטיסות ההמשך בתוך אנגליה, בתוך אירופה או ליעדים אחרים בעולם". אולם בכל מקרה, "כל הלקוחות שטיסותיהם בוטלו יכולים להזמין טיסה במועד חלופי או לקבל החזר כספי. כספם לא הלך לאיבוד. הנוסעים ייקבלו פיצוי לפי האמנה המקובלת בלונדון."

  

בריטיש איירווייז פרסמה התנצלות בפני לקוחותיה על השיבושים, וממליצה לנוסעים להתקשר לקווי המידע שלה או להיכנס לאתר החברה לפני היציאה אל הטיסה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ביטולים ועיכובים לרוב
צילום: AFP
מומלצים