שתף קטע נבחר

כביש 431 מחק לדניה סיבוס כמעט את כל ההון העצמי

דניה סיבוס הפסידה 165 מיליון שקל כתוצאה מ"גידול מהותי באומדן עלויות הביצוע" של כביש 431. החברה הפסידה 149 מיליון שקל ב-2007 ונותרה עם הון עצמי של 39 מיליון שקל בלבד, ירידה של 83%

עם פרסום דו"חותיה הכספיים של חברת דניה סיבוס נחשף עומק המשבר בחברה. ההפסד שנרשם בשנת 2007 הסתכם ב-149 מיליון שקל והותיר את החברה כמעט ללא הון עצמי - 39 מיליון שקל, שהם 1.8% מסך מאזן של 2.1 מיליארד שקל.

 

לאור המצב פועלים בחברה בימים אלו להגדיל את הונה העצמי באמצעות גיוס הון בהיקף של כ-150 עד 200 מיליון שקל, בדרך של הצעה פרטית לבעלת השליטה, אפריקה ישראל ולמשקיעים מוסדיים.

 

דניה סיבוס הפסידה 165 מיליון שקל כתוצאה מ"גידול מהותי באומדן עלויות הביצוע" של כביש 431. הנהלת החברה ובראשה נדב גרינשפון, יו"ר הדירקטוריון, סירבה להגיב לדו"חות שהוצגו ולהסביר כיצד אירעה הטעות באומדן עלויות הביצוע. על פי הערכות, החברה עשויה לדווח בסוף הרבעון הראשון על הפסד נוסף של כ-40 מיליון שקל כתוצאה מפרויקט זה – אם כי כאמור לא ניתן היה לקבל את תגובת החברה גם בנושא זה.

 

בחודש מרץ 2007, עוד בטרם החברה עלתה על הטעות בהערכת עלויות הביצוע, חילקה דניה סיבוס 40 מיליון שקל כדיבידנד לבעלי המניות, וביניהם אפריקה ישראל. היום הסתבר שחלוקת השלל היתה מוקדמת.

 

ההכנסות שדניה סיבוס זקפה בגין פרויקט זה במהלך שנת 2007 הסתכמו בסך של 752 מיליון שקל, המהווים כ-41% מהיקף הכנסות החברה שהסתכמו ב-2007 ב-1.8 מיליארד שקל לעומת 1.4 מיליארד שקל ב-2006.

 

הוצאות החברה הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל וכך נוצר הפסד גולמי של כ-161 מיליון שקל. החברה מדווחת גם כי קיים פיגור בלוחות הזמנים בביצוע מערכת לבקרת תנועה, דבר שלהערכת החברה עלול לפגוע בה באופן מהותי. כמו כן החברה צופה גם כי העיכובים בקבלת היתרים מהמדינה להפעלת תחנות תדלוק בכביש הנבנה עשויים לפגוע בה בחברה באופן מהות.

 

לאור התנהלות החברה בסלילת כביש 431, מתעוררות תהיות כיצד תתמודד החברה עם הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב לגביו מציינת דניה סיבוס בדו"חותיה כי מדובר בפרויקט בו אין לה ניסיון קודם לא בהיבט של המאפיינים ולא בהיבט של היקפו הכספי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבייב. יכניס את היד לכיס?
צילום: צביקה טישלר
מומלצים