שתף קטע נבחר

 

בגלל פסח: צפי לעלייה של 22% במכירות רשתות השיווק

איגוד לשכות המסחר: בחמש השנים האחרונות נרשם גידול של 21% במכירות רשתות השיווק השיווק בחודש בו חל פסח. עיקר הגידול - במכירות כלי הבית והמטבח

פסח בפתח, ורבים מאיתנו יבלו לקראתו זמן רב מהרגיל ברשתות השיווק. על פי איגוד לשכות המסחר, במהלך אפריל צפוי גידול של כ-22% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית.

 

מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, שבחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2003–2007, עולה כי בחמש השנים האחרונות הייתה עלייה ממוצעת של כ-21% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת הפסח, בהשוואה לחודש שקדם לחג, וירידה ממוצעת של כ-11% בחודש שלאחריו.

 

הסקירה מגלה, כי ב-2007 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-30% במכירות המזון בחודש הפסח, לעומת ירידה של 16% בחודש שלאחר החג.

 

גידול של 32% נרשם במכירת מוצרי טקסטיל והלבשה לעומת ירידה של 17% בחודש שאחרי, עלייה של 39% נרשמה במכירת מוצרי בני קיימא לעומת ירידה של 24% בחודש שאחרי פסח, ועלייה של כ- 135% נרשמה ברכישת כלי בית ומטבח לעומת ירידה של 48% לאחר פסח.

 

מהסקירה עולה, כי מגמה זו אפיינה את המשק הישראלי בחמש השנים האחרונות עם עלייה ממוצעת של כ-36% במכירות מוצרי בני קיימא ברשתות השיווק בתקופת הפסח בהשוואה לחודש שקדם לו, וירידה של כ-22% בחודש שלאחר תקופת החג.

 

הגידול הבולט ביותר נרשם במכירות כלי הבית והמטבח, שעלו בשיעור חד של כ- 117% בממוצע בתקופת חג הפסח, לעומת ירידה בהיקף של כ- 53% בממוצע בחודש לאחר החג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
קניות. יותר החודש
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים