חגיגת מכירות בשוק הישראלי: זינוק של 40%
שוק הרכב הישראלי מזנק באופן מרשים בהשוואה לנתוני 2007, עם צמיחה של 40% מראשית השנה ו-57% בחודש מרץ. אם זה ימשיך - יעלו השנה על הכביש יותר מ-240,000 מכוניות חדשות
שוק הרכב הישראלי ממשיך לשעוט קדימה. אחרי השיא שנקבע בשנה שעברה, נראה כי אנו צועדים לעבר שנת שיא נוספת, ומרשימה לא פחות. 61,100 מכוניות חדשות נמסרו ברבעון הראשון של השנה, זינוק של 40% בהשוואה לחודשים ינואר-מרץ אשתקד. ואם זה לא מספיק - בחודש מרץ לבדו נמסרו כאן 21,553 מכוניות, 57% יותר ממרץ 2007.
זינוק במספרים:
- 21,553 מכוניות חדשות במרץ - 57% יותר מ-2007
- 61,100 מכוניות מראשית 2008 - 40% יותר משנה שעברה
- מוליכת הטבלה, מאזדה, מזנקת בעוד 75%
לפי הקצב הנוכחי, בו נמסרו מראשית השנה כ-20,330 מכוניות בממוצע כל חודש, יעלו על הכביש הישראלי עד סוף השנה יותר מ-240,000 מכוניות. וזה הרבה יותר מהשיא שנקבע ב-2007, ושעמד על כ-190,000 מכוניות.
נשאר מקום ל-240,000 מכוניות נוספות? (צילום ארכיון: ניב קלדרון)
את החגיגה מוליכה מאזדה, שלעיתים נדמה כי תמסור כאן כל כמות של מכוניות שישלחו היפנים. 11,214 מדגמי מאזדה השונים הועברו ללקוחות, 75% יותר מנתוני הרבעון הראשון של 2007. גם יונדאי שבמקום השני, יכולה לראות עצמה מורווחת משיגעון הקניות עם 6,288 יחידות וזינוק של 50%.
במקום השלישי ולא הרחק מאחור ניצבת טויוטה, עם 6,129 מסירות וגידול צנוע של 8%. במקום הרביעי ניתן למצוא את הונדה, עם הצמיחה הגדולה ביותר בחמישייה הראשונה (86%) ו-4,565 יחידות.
במקום השישי ניצבת שברולט, עם 4526 יחידות וגידול של 59%. אחריה פורד - היחידה מבין עשרת הגדולות שמציגה ירידה במסירות. עם 3,182 יחידות מדובר בצניחה של 20% בהשוואה לרבעון הראשון של 2007. אחריה ממוקמות מיצובישי עם הגידול המרשים ביותר - מ-1,190 ל-2,860 יחידות (140%), וסיטרואן, שמזנקת ב-105% ל-2,753 מכוניות. את העשירייה סוגרות רנו (2,643 יחידות, 57%+) וסוזוקי (2,624, 30%+).
מותג | מסירות | מסירות 2007 | שינוי |
1. מאזדה | 11,214 | 6,404 | 75% |
2. יונדאי | 6,288 | 4,186 | 50% |
3. טויוטה | 6,129 | 5,678 | 8% |
4. הונדה | 4,565 | 2,451 | 86% |
5. שברולט | 4,526 | 2,843 | 59% |
6. פורד | 3,182 | 3,961 | 20%- |
7. מיצובישי | 2,860 | 1,190 | 140% |
8. סיטרואן | 2,753 | 1,340 | 105% |
9. רנו | 2,643 | 1,685 | 57% |
10. סוזוקי | 2,624 | 2,026 | 30% |
עוד מהנתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב: דייהטסו מאבדת את המומנטום המרשים שצברה ב-2007, ויורדת אל המקום ה-11 עם 2,237 יחידות, 15% פחות משנה שעברה. מנגד, המותג החדש של טלקאר - קיה הקוריאנית - דווקא נהנה מהבעלים החדש. קיה מתמקמת במקום 18 בדירוג עם 597 יחידות, גידול של 347% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז שווקה על-ידי חברת סמל"ת.
שווה לשים עין גם על סקודה, שמזנקת מ-325 יחידות ברבעון הראשון של 2007, ל-1,251 יחידות השנה - צמיחה בשיעור של 285%. לחלק ניכר מהצמיחה הזו אחראי המיקרו-וואן רומסטר.
יוקרה בסימן עלייה
בפלח היוקרה ניכרת מגמת עלייה דומה למגמה הכוללת בשוק. מבין שבעת מותגי היוקרה המוצעים בישראל, רשמו שישה עלייה לעומת 2007. אודי מסרה 229 מכוניות, 63% יותר מהרבעון הראשון אשתקד. מרצדס מסרה 215 מכוניות (24%+) ואחרי וולוו, עם 197 יחידות (64%+). במקום הרביעי ניצבת לקסוס (156 מכוניות, 42%+), לפני ב.מ.וו, שמסרה 147 מכוניות - 18% פחות מאשתקד.
עוד בשביעייה: קאדילק, עם 36 מכוניות לעומת 15 אשתקד (140%+), ואחרונה יגואר, שיצאה שבוע שעבר לדרך חדשה ומציגה בינתיים בישראל שיפור נאה - 26 מכוניות לעומת 10 ברבעון הראשון של 2007 (160%).
המותג | מסירות ינואר-מרץ | שינוי מ-2007 |
1. אודי | 229 | 63% |
2. מרצדס | 215 | 24% |
3. וולוו | 197 | 64% |
4. לקסוס | 156 | 42% |
5. ב.מ.וו | 147 | 18%- |
6. קאדילק | 36 | 140% |
7. יגואר | 26 | 160% |
ומה קורה בקונצרנים הגדולים?
כאן אין הרבה הפתעות, והיצרנית הקטנה מיפן היא קונצרן הרכב הגדול בישראל. מאזדה, שנמצאת בשליטה חלקית של פורד (אך לא בבעלות מלאה), מסרה 11,214 יחידות, מספיק כדי לעבור את קונצרן הרכב הגדול בעולם - טויוטה - שמסתפק כאן ב-8,522 יחידות מדגמי דייהטסו, טויוטה ולקסוס.
אל המקום השלישי הגיע קונצרן יונדאי, עם 6,885 יחידות מדגמי יונדאי וקיה. אחריו ממוקם קונצרן ג'נרל מוטורס, עם 4,964 יחידות מדגמי אופל, ביואיק, האמר, סאאב, קאדילק ושברולט, ובמקום החמישי נמצא קונצרן הונדה, שמסר אצלנו 4,565 מכוניות.
הקונצרן | מסירות | מותגים |
1. מאזדה | 11,214 | מאזדה |
2. טויוטה | 8,522 | טויוטה, לקסוס, דייהטסו |
3. יונדאי | 6,885 | יונדאי, קיה |
4. ג'נרל מוטורס | 4,964 | שברולט, אופל, קאדילק, האמר, סאאב, ביואיק |
5. הונדה | 4,565 | הונדה |