מאסה ופרארי מנצחים בבחריין
אחרי פתיחת עונה זוועתית, ניצח הנהג הברזילאי של פרארי את המירוץ, כשהוא אינו מותיר לאלוף העולם ובן קבוצתו, קימי רייקונן, שום סיכוי. הופעה סופר-מרשימה לב.מ.וו, יום עגום למקלארן
זה לא תענוג גדול, אם אחרי שני מירוצי פתיחת העונה, התקשורת מתחילה לעסוק בכסא הנהג שלך - יותר נכון, בנהג שיחליף אותך בסוף העונה. זה גם לא ממש נחמד לגלות שאלוף העולם לשעבר פרננדו אלונסו - ולא משנה איזו תדמית מניפולטיבית יצר לעצמו - עוסק ביכולת שלך על המסלול. והכי נורא, זה לשמוע גם שאתה מתקשה להסתגל לחסרונה של מערכת שתומכת ביכולת הנהג, וגם שכנראה תיאלץ לפנות את מקומך בסוף העונה. בקיצור, זמנים לא קלים עברו על פיליפה מאסה, אחרי שתי תצוגות הנפל של מירוצי פתיחת העונה. 0 נקודות, 0 יכולת, 0 עתיד?
מאסה מוביל בבחריין, לפני רייקונן. הראשון זכה בניצחון, השני עבר להוביל
וכנראה בגלל כל אלה, את הניצחון שהשיג במירוץ הפורמולה 1 של בחריין, שהסתיים לפני זמן קצר, הוא ירצה להעניק בעיקר לפרננדו אלונסו, ולתקשורת הספורט הספרדית. "עברו עלי כמה שבועות קשים", הוא הבהיר אחרי המירוץ, "אבל אלה החיים" - סיים בנימה פילוסופית.
מאסה לא זינק ראשון למירוץ. לכבוד הזה, כתוצאה מההקפה המהירה ביותר במקצי הדירוג, זכה רוברט קוביצה, נהג ב.מ.וו. מאסה זינק לצדו, בעוד בן קבוצתו רייקונן, שסבל מסוף שבוע לא רגוע ובעיקר מכיול מכונית בעייתי, זינק שלישי לצד לואיס המילטון במקלארן. קוביצה זינק רע, המילטון לא זינק בכלל, ופרארי יצרו 1-2 מבטיח. כך זה ישאר עד הסיום, כאשר רייקונן מנסה מדי פעם להפעיל לחץ על מאסה עם הקפות סופר-מהירות, אך מאסה מגיב היטב. פער של מספר שניות ישמר עד הסיום.
אבל נראה כי הסיפור של המירוץ יהיה, שוב, המילטון. הבריטי הצעיר, שאיבד את האליפות בעונה הקודמת (כמעט) רק עקב חוסר ניסיון, הוכיח שוב כי הוא עדיין צריך להתבגר. אחרי זינוק נוראי ומיקום באמצע חבורת הנהגים, ניסה נהג המקלארן לסגור כמה שיותר מהר את הפער מחבורת המובילים. לפניו, ממש במקרה, מצא את פרננדו אלונסו ברנו. על היחסים בין השניים בעונה החולפת, נכתבו כנראה יותר מילים מאשר על מלחמת העולם השנייה. אחרי המירוץ הזה, יתווספו כנראה עוד כמה כרכים.
המילטון ניסה בכוח, ונתקל - תרתי משמע - בספרדי. המקלארן טיפסה על הרנו מאחור, ושלחה את השניים לטיפול מהיר. המילטון לא התאושש, וסיים מירוץ בו יכול היה לצבור לפחות שתיים-שלוש נקודות, עם 0 עגול. לא נורא, הוא ילמד.
קוביצה ובן קבוצתו, ניק היידפלד, הוכיחו סופית כי לפחות בשלב הראשון של העונה, ב.מ.וו נמצאת בצמרת. שני הנהגים המצויינים של הקבוצה הגרמנית נתנו תצוגת נהיגה מרשימה, ולפחות במקרה זה, היו פשוט טובים יותר ממקלארן הגדולה. אפרופו, הייקי קובלניאן, הנהג השני של מקלארן, סידר לעצמו מקום חמישי, לפני יארנו טרולי בטויוטה המפתיעה לטובה. מארק וובר ברד-בול וניקו רוזברג בוויליאמס, סיימו במקום השביעי והשמיני בהתאמה.
לראש טבלת הנהגים עלה קימי רייקונן. לראש טבלת היצרניות עלתה ב.מ.וו. יהיה אקשן.
מירוץ בחריין, תוצאות
1. פיליפה מאסה, פרארי, 10 נקודות
2. קימי רייקונן, פרארי, 8 נקודות
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 6 נקודות
4. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 5 נקודות
5. הייקי קובלניאן, מקלארן, 4 נקודות
6. יארנו טרולי, טויוטה, 3 נקודות
7. מארק וובר, רד-בול, 2 נקודות
8. ניקו רוזברג, וויליאמס, נקודה אחת
אליפות הנהגים
1. קימי רייקונן, פרארי, 19 נקודות
2. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 16 נקודות
3. לואיס המילטון, מקלארן, 14 נקודות
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 14 נקודות
5. הייקי קובלניאן, מקלארן, 14 נקודות
6. פיליפה מאסה, פרארי, 10 נקודות
7. יארנו טרולי, טויוטה, 8 נקודות
8. ניקו רוזברג, וויליאמס, 7 נקודות
אליפות הקבוצות
1. ב.מ.וו, 30 נקודות
2. פרארי, 29 נקודות
3. מקלארן, 28 נקודות
4. וויליאמס, 10 נקודות
5. טויוטה, 8 נקודות
6. רנו, 6 נקודות
7. רד-בול, 4 נקודות