שתף קטע נבחר

 

התגובה לאולטימטום: שת"פ יאהו-גוגל

יאהו נחושה בהחלטתה שלא להיכנע לאיומי מיקרוסופט, ובלית ברירה פונה לשותפה המתבקשת: ענקית החיפוש גוגל. מיקרוסופט, כצפוי, מוחה בתוקף ומנסה לגייס שותפים חדשים לרכישה

על רקע ניסיון אפשרי להשתלטות עויינת מצד מיקרוסופט, עושה הנהלת יאהו מהלכים שמטרתם להעלות את מחיר הרכישה או להפוך אותה לבלתי אפשרית.

 

לצורך כך הכריזה החברה אתמול (ד') על שיתוף-פעולה חדש, במסגרתו יופיעו מודעות גוגל לצד התוצאות במנוע החיפוש של יאהו.

 

לעת עתה מדובר בניסוי בן שבועיים, שיקיף עד 3% אחוז מתוצאות החיפוש שיקבלו גולשים בארה"ב בלבד. ליאהו עצמה יש שירות מתחרה ל-Google Adsense, ולא בטוח שהיא תמהר לוותר עליו. מכל מקום, אנליסטים כבר העריכו שמעבר מלא של יאהו לשימוש בשירות המודעות של גוגל עשוי להגדיל את הכנסותיה בסדר גודל של עד 25 אחוז.

 

כצפוי, במיקרוסופט לא אוהבים את המהלך. בראד סמית', היועץ המשפטי של מיקרוסופט, הגיב אתמול וטען ששיתוף פעולה בין גוגל ל-Yahoo יהיה אנטי-תחרותי. לדבריו, שיתוף פעולה בין שתי חברות שמחזיקות יחד כמעט 90 אחוזים משוק החיפוש יהיה בבחינת מונופול. יאהו הגיבה רשמית והודיעה שהיא בסך-הכל "בודקת שותפויות אסטרטגיות שיאפשרו להגדיל את ערך האחזקות של בעלי המניות".

 

כזכור, בשבוע שעבר קצבה מיקרוסופט ל-Yahoo אולטימטום בן שלושה שבועות, להיענות להצעת הרכישה שלה. על הרקע הזה, יאהו מנסה לחזק את טענתה, שהצעת הרכישה לפי שווי של 44.6 מיליארד דולר לא משקפת את ערכה הריאלי של החברה.

  

מוקדם יותר היום דווח (ה') שמיקרוסופט נמצאת במשא-ומתן עם תאגיד News Corp. של איל התקשורת רופורט מרדוק, סביב הרעיון לרכוש את יאהו במשותף. יאהו מצדה, מנסה לקדם עיסקה מורכבת שבה היא תרכוש את רוב נכסי AOL מתאגיד Time Warner.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאהו. מורידה את הגנב מעץ התלייה
צילום: AP
מומלצים