שתף קטע נבחר
 

בזק תפצה לקוח ב- 1,700 ש"ח בגין תקלות בקו

תובע התלונן שמאז שהקו שלו התחבר ל-ADSL לפני כשנתיים, הוא סובל מתקלות חוזרות ונישנות. בזק טענה כי התקלות נגרמו בגלל מזג האוויר. השופטת קיבלה את הטענה אך קבעה כי "בזק לא נתנה שירות ראוי"

בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה קבע, כי בזק תפצה ב- 1,700 שקלים מנוי שלה, שגר באזור בקה ג'ת, בגין תקלות חוזרות ונשנות בקו הטלפון שמותקן בביתו.

 

בביתו של התובע מותקן מזה שנים רבות קו טלפון של בזק, ובשנתיים-שלוש האחרונות חובר הקו ל- ADSL. בביתו של התובע מתגוררים גם בנו וכלתו ושניהם נדרשים מידי יום לעבוד על המחשב, ולהתחבר לאינטרנט.

 

לטענת התובע ובנו, במשך שנתיים בקירוב בעונת החורף הם סבלו מניתוקים חוזרים ונשנים של קו הטלפון, ופניותיהם לבזק נענו אחרי זמן רב, באופן שלעיתים הם נותרו ללא קו טלפון במשך ימים רבים.

 

התובעים הציגו בפני ביהמ"ש רישומים אודות שיחות רבות שנעשו ל- 166 - שירות התיקונים של בזק וכן למוקד טיפול בקו ה- ADSL של בזק.

 

בזק אשרה, כי אכן נגרמו תקלות בקווי בזק, אך טענה שהדבר אירע עקב גניבות כבלים שלה באזור בקה ג'ת, באופן שהצטברו פיגורים בתיקון התקלות.

 

לטענתה, גם הגשמים הכבדים בעונת החורף האחרונה הוסיפו לתקלות באופן שהיא לא יכלה לעמוד בעומסים של תיקון התקלות, ונאלצה להעדיף מוסדות ציבוריים על פני מנויים פרטיים. כן טענה, כי הטכנאים שלה אינם נכנסים לאזור בקה כל יום מסיבות בטחוניות.

 

"בזק לא נתנה שירות ראוי"

השופטת נילי פלד קבעה, כי אף שהיא מקבלת את טענותיה של בזק בדבר הגורמים לתקלות, הרי שאין בכך כדי להועיל לתובע ולבני ביתו שאינם מקבלים את השירות לו הם ראויים ועבורו הם משלמים.

 

נקבע, כי יש לפצות את התובע בדרך של השבת סכומים שנגבו ממנו ע"י בזק בתקופות החורף בשנתיים האחרונות מבלי שניתן לו שירות כראוי.

 

מכיון שהתובע לא הציג קבלות על התשלומים ששלם לבזק, נפסק הפיצוי על דרך האומדנה, ובזק חויבה לשלם לו סך של 1700 ש"ח.

  

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין.

 

לעיון בפסק הדין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים