שתף קטע נבחר
 

שוק הרכב גדל עוד יותר

מי שחשב שהגיע הקץ לחגיגת רכישת רכב חדש, שאפיינה את הרבעון הראשון של השנה, טעה ובגדול. גם חודש אפריל, החלש באופן יחסי, הפגין זינוק מרשים בנתונים. מאזדה מחזקת את מעמדה בשוק, ומוסרת פי 2 מהתקופה המקבילה אשתקד

שוק הרכב הישראלי ממשיך לתפוח, ועושה זאת בקצב אדיר. בארבעת החודשים הראשונים של השנה נמסרו ללקוחות לא פחות מ-78,830 מכוניות חדשות. זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שנחשבה למוצלחת, עם כ-49 אלף מכוניות חדשות. כמעט כל המותגים מראים צמיחה משמעותית, כשבראש מאזדה, עם 13,659 מכוניות חדשות, לעומת 6,720 אשתקד. המותגים היחידים שלא משתתפים בחגיגה - סובארו, ביואיק, סיאט והאמר. אם קצב הצמיחה ימשך, ימכרו השנה כ-240 אלף מכוניות חדשות - נתון שלא הלקוח מחלומות אופטימיים במיוחד של יבואני הרכב.


מאזדה 6 - ממשיכה את המסורת ודוחפת את דלק מוטורס לשיאים חדשים

 

 

כל המותגים הממוקמים ב-11 המקומות הראשונים של טבלת המכירות, הציגו צמיחה נאה. חלקם באחוזים יוצאי דופן. כך למשל הכפילה מאזדה את מספר המכוניות החדשות, למעל 13 אלף בארבעה חודשים. גם טויוטה במקום השני, עם מספר צנוע בהרבה (8,225 מכוניות), מפגינה שיפור משמעותי לעומת אשתקד (6,031). יונדאי שבמקום השלישי מכרה השנה מספר כמעט דומה (8,089), ואף היא כמעט והכפילה את כוחה השנה. בדיוק כמו שברולט, שממוקמת רביעית עם 6,093 מכוניות חדשות.

 

מותגים בולטים נוספים בארבעת החודשים הראשונים, עם נתוני מכירות יותר מכפולים לעומת אשתקד הם: ניסאן (1,889 השנה, לעומת 926 אשתקד), סקודה (1,726 מול 422), קאיה (795 מול 315) ואופל (150 מול 51).

 

פחות מאושרים מנתוני המכירות השנה הם אנשי סובארו, שהצליחו למכור בארבעת החודשים הראשונים 2,879 מכוניות חדשות בלבד, לעומת 3,557 אשתקד. גם בביואיק ניכרת ירידה (אם כי קלה יותר) במכירות, וכך גם הירידה הכמעט-זניחה של סיאט והאמר.

 

הונדה שבמקום החמישי מציגה עליה נאה אך צנועה יותר, מ-3,165 מכוניות חדשות בשליש הראשון של 2007, ל-5,783 בתקופה המקבילה השנה. פורד שפתחה את השנה פחות טוב ועד לפני חודש מצאה עצמה בפיגור של 20% לעומת 2007, סגרה את הפער לחלוטין ואף מציגה יתרון קל השנה, עם 4,226 מכוניות חדשות. סיטרואן יותר מהכפילה את כוחה, ומסרה 3,670 יחידות, לפני סוזוקי שעלתה ל-3,299 יחידות בארבעה החודשים הראשונים. מיצובישי מסרה כמעט פי 3 מכוניות חדשות בתחילת השנה - 3,286 לעומת 1,233.

 

בין ארצות המוצא של המכוניות המיובאות לישראל, ניכרת מגמת התחזקות (נוספת) של מותגים יפניים, אשר שולטים כיום על 51.3% מכלל המכוניות הפרטיות שנמכרות כאן. צמיחה גדולה עוד יותר מציגים המותגים הקוריאנים, השולטים כעת על 15% מכלל שוק הרכב הפרטי, לעומת 10.6% בלבד אשתקד.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים