שתף קטע נבחר

"גבר רגיש מחפש אשה שאוהבת סקס"

מחקר שניתח פרופילים באתר היכרויות מתעמק בין השאר בשיטות השונות המשמשות אנשים משני המינים בבואם לצוד בני זוג פוטנציאליים. שיווק עצמי וירטואלי, חלק ראשון

  • "אני זו אני, תנסה ותראה אולי... נפילה אולי... חוויה מעולם אחר -  אבל אם לא תנסה לא תדע לעולם" (אשה)

 

  • "נעים מאוד, אני גיל, נדיר, חבר, מאהב, אוהב, חם, סקרן, פרקטי, מגרה אותך אינטלקטואלית ורגשית ואף גופנית" (גבר)

 

הציטוטים הנ"ל, שאולי יישמעו לאחדים מכם מוכרים, לקוחים מכרטיסים באתר היכרויות. בפגישה חזותית אנחנו מושפעים בראש ובראשונה מההופעה החיצונית של האדם מולנו ומאלמנטיים מוחשיים כמו ריח, מבט, חתך דיבור ומשיכה מינית כשאנחנו מגבשים עמדה לגביו - עושה לי את זה או לא. באינטרנט, לעומת זאת, ההופעה החיצונית היא הבט שולי יותר. השיווק העצמי מתבסס על מאפיינים אחרים, ובעיקר על האופן בו אנשים מבטאים ומתארים את עצמם.

 

ה"מוכר" בזירה הווירטואלית שולט בפרופיל שהוא מציג באתר ההיכרויות. הוא בוחר מה לומר, איך לנסח את דבריו, האם לנקוט דרך ביטוי היתולית, ישירה, רצינית וכדומה. בפגישה דרך המחשב, הכלי החזק ביותר של הגולשים, מלבד תמונה מחמיאה, הוא התוכן וצורת הכתיבה. מנוי עם פרופיל מעניין, אינטיליגנטי, שנון ובלתי שגרתי ימשוך "קונים" רבים יותר, לעומת פרופילים שמרניים ובנאליים. באינטרנט, המילים הן הסחורה הלוהטת ביותר של בעלי כרטיסי האהבה.

 

במחקר שערכתי לפני כשנה וחצי במסגרת לימודיי באוניברסיטת תל-אביב בדקתי את הצורה בה משווקים עצמם חברי אתרי היכרויות וראיתי שגולשים המתארים את עצמם בפרופיל שלהם באתר נוקטים שיטות שיווק ויחסי ציבור שלא היו מביישות גם אנשים שבאים מהתחום עצמו.  

 

למשל, נשים עושות שימוש במוטיבים הנחשבים "גבריים" (עיסוק בספורט, אופנועים, סקס וכדומה), ואילו גברים מנסים לפנות לאלמנטים הנחשבים "נשיים" (נאמנות, רומנטיקה, רגישות ועוד), כדי לתת לצד השני תחושה של "יש לנו המון במשותף" ולכן כדאי להשאיר הודעה או לפחות לתת איזו קריצה וירטואלית.

 

אחת הגולשות שבמחקר כיוונה בפרופיל שלה לצד הספורטיבי-אתגרי של הגברים: "אוהבת לטייל בשטח, אופנועים, ג'יפים וטיולי מיטבי לכת". נשים אחרות בחרו לשלב רמיזות מיניות: "מלאה במקומות הנכונים", " אני תערובת של המון דברים: שפות, תרבויות, שאיפות, רעיונות, רוחניות ומיניות (כן גם זה)".

 

יין אדום, תותים טבולים בשוקולד

הגברים, לעומתן, מציגים כרטיסי ביקור המכילים נגיעות מעולם האגדות, המאוכלס אבירים על סוסים לבנים ועל ערכים של רומנטיקה ואהבת אמת: " מאמין באהבה לאשה אחת", כתב אחד המנויים, ואילו אחר מציע לנשים את הבילוי האולטימטיבי מבחינתן, לדעתו: " אפשר להזמין אותך לטיול על חוף הים, יד ביד, לאור הירח ורחש הגלים, זר ורדים, המון חיוכים, יין אדום, תותים טבולים בשוקולד".

 

פנייה אל קלישאות ומוטיבים של המגדר הנגדי מעידה על הנחת הגולשים שהצד השני עשוי להימשך אל אותם אלמנטיים ולמצוא אותם כשירים לקיומה של זוגיות. בנוסף, בזירת ההיכרויות הווירטואלית רוויית המתמודדים, פנייה לתחומי עניין של המין האחר מקנה למועמד הפוטנציאלי גם נופך של מקוריות מבין מאות פרופילים דומים, לצד נקודות זכות על "הבנת הצרכים שלי".

 

כמובן, יש נשים שבאמת אוהבות ספורט אתגרי ואופנועים. ואני שומע שיש גם גברים רומנטיים ורגישים. ובכל זאת, זאת, כקלישאות, עדיין כל מיגדר מזוהה עם מילות מפתח ספציפיות שלו.

 

אנשים נמשכים לאנשים דומים להם, גם הספרות המקצועית בנושא מאששת טענה זו. אין פלא איפוא שבאתרי שידוכים מנסים הגולשים ליצור רושם אידיאלי של עצמם ושל הזוגיות העתידית איתם. במחקר שעשיתי, 75 אחוז מהגברים (מתוך 40 שנבדקו), העידו על עצמם שהם רגישים בפרופיל שלהם. בנוסף, יותר מ-60% מהם טענו שהם רומנטים. אז פתאום רוב הגברים רגישים ורומנטיים? לא נראה לי.... סביר יותר להניח שזו אסטרטגיה גברית, שתכליתה לגרום למין הנשי לחשוב שמדובר באדם בעל פוטנציאל גבוה להיות בן-זוג כזה שיבין אותך ויענה גם על צרכייך הרגשיים.

 

כאמור, גם המין היפה נוקט אותה אסטרטגיה ומנפנף בעולמות תוכן הנחשבים "גבריים" ובתיאורים חיצוניים ומיניים בשביל למשוך את הגברבר ה"חרמן", "חובב הכדורגל" ו"רכב שטח".

 

ברומא התנהג כרומאי

הגברים והנשים כאחד יודעים בדיוק באיזו מסגרת הם נמצאים. הם מכירים היטב את כללי המשחק ומאמצים לעצמם, לפחות הצהרתית, תכונות הנחשבות אטרקטיביות במדיום היכרות שכזה.

 

ב"רומא התנהג כרומאי", אומר הפתגם, ולכן, כשהגולשים באים לחפש זוגיות הם צריכים לעורר רושם שהם בעלי תכונות ורגשות המתאימים לכך, שהם בעלי כשירות תרבותית. הם אמורים לאותת לצד השני שהם יודעים מה מצופה מהם. עליהם להגדיר את עצמם כמועמדים מתאימים עם מסר רלוונטי, שימשוך את ה"קונה" לבוא לבדוק את מרכולתם - כלומר, ליצור קשר ראשוני.

 

אגב, בנות, כבר ציינתי שאני רגיש, רומנטיקן, אוהב להקשיב לכן, לא אכפת לי לחכות בחנות כשאתן מודדות בגדים, תמיד מריח טוב, רוצה לראות איתכן "סקס והעיר הגדולה", מת כבר להתחתן, נרדם רק ב"כפיות", ובלי שהגעתן לאורגזמה אני לא גומר?

 

האימייל של זיו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"מגרה אותך אינטלקטואלית, רגשית ואף גופנית"
צילום: ויז'ואל/פוטוס
צילום: ויז'ואל/פוטוס
"אם לא תנסה לא תדע לעולם"
צילום: ויז'ואל/פוטוס
זיו ריינשטיין
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים