"לאוטמן דאג לעובדים, אנו נדאג גם לבעלי המניות"
כמעט שנה לאחר שרכש את השליטה בדלתא מדב לאוטמן, מספר אייזיק דבח על העידן החדש, ומבטיח חברה גדולה יותר, רווחית יותר וממותגת יותר
לצמצם את הייצור בעבור אחרים ולקדם את המותג העצמאי דלתא בעולם, זהו היעד שעליו הצהיר אייזיק דבח, בעל הבית החדש בדלתא, ביולי אשתקד, ערב רכישת השליטה בחברה תמורת 60 מיליון דולר (בשני סבבים), מהאיש שהיה מזוהה איתה במשך שנים רבות, דב לאוטמן.
החלפת הבעלות
דב לאוטמן מכר את השליטה בדלתא
תני גולדשטיין
לאוטמן, בן 70 וחולה בניוון שרירים, מצא לעצמו יורש: אייזיק דבח, סגן יו"ר החברה ומי שהיה שותפו לשליטה
כיום, פחות משנה לאחר מכן, בראיון משותף ל"כלכליסט" עם מנכ"ל החברה, אבירם להב, תוך שהוא חולש על 58 אתרי ייצור בעולם ועומד בפני הקמת מפעל חדש במצרים, מבטיח דבח שהחזון קרוב מתמיד למימוש. "דלתא היא חברה גלובלית נהדרת. יש לה לקוחות גדולים וטובים ופוטנציאל עצום, אבל אנחנו עדיין צריכים לגדול, ואני מקווה שהחברה בשליטתי תצליח גם להיות רווחית יותר".
דבח, יהודי בן 51 החי בארצות-הברית ועשה את הונו מטקסטיל, הצטרף לדלתא בראשונה בקיץ 2005, אז רכש 23% ממניות החברה משרה לי. לפני פחות משנה החליט לאוטמן, אשר נאבק במחלת ה-ALS, לפנות את מקומו לאחר 32 שנות ניהול, ודבח נהפך בעל השליטה בחברה עם 39%, והתמנה ליו"ר במקומו של לאוטמן.
את השליטה בחברה רכש בתקופה לא פשוטה. התחרות הגוברת בענף הטקסטיל מקשה על דלתא - שמרבית מכירותיה הן מייצור מותג פרטי סעבור חברות בעולם - לשחזר את ההצלחה שהציגה בתחילת העשור הנוכחי.
איזו חברה מצאת ביחס לציפיות שהיו לך?
דבח: "ידענו הרבה על מה שקורה בדלתא גם לפני רכישת השליטה. עם זאת, כשאתה ממש הבעלים, הכל נעשה לך בהיר יותר. אני, אבירם (להב, המנכ"ל) ויוסי (חג'ג', סמנכ"ל הכספים) ידענו מה צריך לעשות, ומה התהליך שהחברה צריכה לעבור. אז נכון שזה קצת קשה יותר ממה שחשבתי, אבל מעל לכל נמצאת העבודה, ויש הזדמנויות ולקוחות מצוינים. יש לנו אנשים טובים בחברה, כך שאני לא מודאג".
עד כמה אתה מעורב בניהול השוטף של החברה?
"באופן טבעי, מכיוון שאני גר בחו"ל, אני יותר מעורב בנעשה בארה"ב. לחברה יש הנהלה, וביומיום היא זו שמובילה את החברה. אני באופן אישי מעורב יותר ברמת האסטרטגיה, אף על פי שלפני שבוע הייתי לדוגמה בפגישה עם לקוחות, עם מרקס אנד ספנסר".
מה החזון שלכם? איפה תהיה דלתא בעוד חמש שנים?
"אני דוחף מאוד חזק לכך שהמותגים יהיו חלק הרבה יותר גדול מהביזנס, זה דבר שחשוב לי מאוד ברמה האישית.
אני שואף שמכירות המותג דלתא יהוו 40% ממכירות החברה. החברה גם חייבת להיות יותר יעילה וממוקדת רווחים.
"בעבר לא תמיד הבינו שמדובר בחברה ציבורית שיש לה בעלי מניות, דב דאג כל הזמן לאנשים, לעובדים, רצה שכולם יהיו מרוצים. אנחנו רוצים לדאוג להם, אבל גם לבעלי המניות שלנו, כך שדלתא שלי היא חברה גדולה יותר, רווחית יותר וממותגת יותר".
הראיון המלא - היום ב"כלכליסט"
דב לאוטמן
צילום: גיל יוחנן
מוצרי דלתא, ארכיון
צילום: דלית שחם
מומלצים