לאומי קארד: עלייה של 88% ברווח הנקי
בדו"חות שפרסמה היום, הודיעה לאומי קארד כי הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של 2008 הגיע ל-32 מיליון שקלים; חברת כרטיסי האשראי עברה לראשונה את חברת כאל במספר הכרטיסים ובמחזורי הסליקה
חברת לאומי קארד, שבשליטת בנק לאומי, הציגה היום (ג') עלייה של 88% ברווח הנקי של הרבעון הראשון לשנת 2008, שהסתכם ב- 32 מיליון שקל. מספר כרטיסי האשראי שמפעילה החברה הסתכם בסוף הרבעון הראשון ב-1.53 מיליון - עלייה של 13% לעומת התקופה מקבילה אשתקד, כאשר מתוכם 1.29 מיליון כרטיסים פעילים. מדובר בגידול של 12% לעומת הרבעון הראשון של 2007. לראשונה עברה לאומי קארד את חברת כאל בפרמטר זה.
הכנסות לאומי קארד הסתכמו בשלושת החודשים הראשונים של השנה ב-182 מיליון שקל - עלייה של 19% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הפעילות בכרטיסי אשראי תרמה לחברה 158 מיליון שקל, ואילו הכנסותיה מפעילות מימון הגיעו ל-20 מיליון שקלים, עלייה של כ-80%. מחזור העסקאות בכרטיסי האשראי הסתכם ב-9.8 מיליארד שקל - גידול של 15%.
החברה הציגה גידול של 71% בהיקף האשראי החוץ בנקאי, כאשר מספר הכרטיסים החוץ בנקאיים גדל ב-50%, והסתכם בכ-322 אלף כרטיסים, מתוכם כ- 238 אלף כרטיסי מולטי - אשראי מתגלגל.
יתרת האשראי הפרטי הסתכמה ב-753 מיליון שקל - גידול של כ-53% לעומת התקופה מקבילה אשתקד. יתרת האשראי העסקי הסתכמה ב- 298 מיליון שקל – גידול של 150% לעומת הרבעון הראשון של 2007. היקף הפעילות בתחום הניכיונות והמקדמות לבתי העסק עמד על 389 מליון שקל בסוף הרבעון הראשון.
יו"ר דירקטוריון לאומי קארד, ברוך לדרמן, אמר כי "התוצאות הכספיות מצביעות על כך שלאומי קארד ממשיכה לצמוח בקצב גבוה מהממוצע בשוק, וזאת בלי להזניח המשך השקעה במנופי צמיחה לעתיד. מגמת הצמיחה נובעת הן מהסינרגיה הקבוצתית עם לאומי והן מיכולת החברה לפתח שווקים ושיתופי פעולה חדשים ולהתחרות בהצלחה רבה בשוק האשראי החוץ בנקאי". לדרמן הוסיף כי מחזור העסקאות ומספר כרטיסי החברה מציב אותה כחברת כרטיסי האשראי השנייה בגודלה בישראל.
אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד: "הגידול בהכנסות החברה נובע מגידול מהותי בכל אחד מהפעילויות העיקריות - ההנפקה, הסליקה והאשראי. פעילות זו באה לידי ביטוי בגידול של כ-15% במחזורי ההנפקה, גידול של כ-15% במחזורי הסליקה וגידול של 71% בהיקפי האשראי החוץ בנקאי". היילוייל הוסיף כי מנועי הצמיחה המרכזיים השנה באים מהרחבת בסיס הלקוחות ומגיוון במקורות ההכנסה, בנוסף לצמיחה הבולטת בכל תחומי הפעילות.
לאומי קארד - עלייה מרשימה
יו"ר דירקטוריון לאומי קארד, ברוך לדרמן
צילום: ישראל סאן
מומלצים