שתף קטע נבחר
 

להדיח את משתקי הגיור

אילו היה הרב דרוקמן חרד לכבודו שלו, היה מתפטר מזמן, אולם הוא חרד לעתידה של החברה הישראלית. במקום להדיח את הרב הצדיק, על אנשי משרד ראש הממשלה לדאוג לכך שכל אלה שגרמו לשיתוק מערך הגיור במשך ארבע שנים ילכו הביתה. הרב יואל בן-נון כותב ל-ynet על פרשת דרוקמן

מערך הגיור שותק בשנים האחרונות לא בגלל הרב דרוקמן, אלא בגלל מחלוקות ומריבות בתוך המערכת, בין השאר גם על רקע אישי. הפגיעה ברב דרוקמן היא עוול קשה. מזה זמן רב הוא ביקש עזרה וסיוע מאנשי משרד ראש הממשלה, אך לא קיבל אותם. כל המאמצים לשכנע שהוא זקוק לסיוע כדי להפעיל את מערך הגיור ולהיחלץ מהמחלוקות הפנימיות, לא השיגו דבר.

  

אילו היה הרב דרוקמן חרד לכבודו שלו, היה מתפטר מזמן, כפי שאמר כמה פעמים. אולם הוא חרד לעתידם של המתגיירים ולעתידה של החברה הישראלית כולה.  

 

דרכו של הרב דרוקמן בגיור היא היא דרך התורה וההלכה. הייתי בעצמי כמה פעמים בבית הדין לגיור שפעל במרכז שפירא, יחד עם מתגיירים שהכרתי. במקרים שהייתי עד להם, במיוחד אצל הרב אביאור, הייתה קבלת תורה ומצוות מצד המתגיירים, בדיוק על פי ההלכה: "ומודיעין אותו עיקרי הדת שהוא ייחוד השם ואיסור עבודה זרה, ומאריכין בדבר זה. ומודיעין אותו מקצת מצוות קלות, ומקצת מצוות חמורות, ואין מאריכין בדבר זה... ומודיעין אותו עונשין של מצוות...(ושכרן)... ואין מרבין עליו ואינן מדקדקין עליו, שמא יגרום לטורדו, ולהטותו מדרך טובה לדרך רעה..." (רמב"ם, הלכות איסורי ביאה פרק י"ד הלכה ב'; וכך נפסק גם בשולחן-ערוך, יורה דעה, סימן רס"ח סעיף ב').  

 

יש בתי דין שמחמירים בגיור מעבר לכתוב בשולחן-ערוך וברמב"ם, מרבים ומדקדקים ומעמיסים על המתגיירים פרטים ופרטי פרטים, ומרתיעים המונים מלהתגייר. בזה הם גורמים לאסון של נישואי תערובת, וחומרות הגיור הופכות לפרצות של התבוללות.  

 

דייני בית הדין הרבני שדנו ברותחין את הרב דרוקמן ואת הרב אביאור, לא ראו בעיניהם את בית הדין במרכז שפירא, כמו שאני ראיתי, וגם לא טרחו לחקור ולברר את העובדות לאשורן. הם לא הזמינו את הרב דרוקמן ואת הרב אביאור עצמם, ולא רבים אחרים שהכירו מקרוב, אלא הסתמכו על שמועות בלתי מדויקות ברמה של כתיבה עיתונאית. בכך הם עברו עבירות חמורות מן התורה, של קבלת לשון הרע במשפט, הוצאת שם רע, הלבנת פנים בפרהסיה, אונאת דברים ואונאת הגר. כל אלה די בהם כדי לפסול אותם מלדון על פיני תורה בכל דין שהוא.  

 

גם הפסק הזה לא היה בא לעולם, אילו נפתרו בדרך נכונה המחלוקות והמריבות הפנימיות, בתוך מערך הגיור.  

 

הרב יוסף שלום אלישיב שליט"א פרש בזמנו מן הרבנות ומבית הדין הרבני הגדול, במחלוקת הקשה מול הרב שלמה גורן זצ"ל, בפסק "האח והאחות" הידוע. טענתו המרכזית הייתה, שאין בהלכה ביטול גיור, אפילו כשלא הייתה שום הוכחה שהגר מל וטבל בפני בית דין, וכאשר לא ידע לומר "שמע ישראל" בבית הדין.  

 

עתה, קמו תלמידיו הנאמנים לדרכו (לפי הצהרותיהם), ופסקו ממש להפך, במקרים שהייתה בהם מילה וטבילה בבית דין מוסמך, והמתגיירים יודעים לפחות עיקרי הדת, ואינם מתכחשים לכך שקיבלו עליהם יהדות.  

 

בנוסף לבקשת מחילה פומבית מהרב שלמה גורן זצ"ל, צריכים לעשות תשובה גדולה על הפגיעה בתורה ובכבוד שמיים, כי התורה חוגרת שק.  

 

אנשי משרד ראש הממשלה חייבים לדאוג לכך שכל אלה שגרמו לשיתוק מערך הגיור במשך ארבע שנים, ילכו הביתה בכבוד בלי לפגוע בהם, בלי לפגוע במערך הגיור, ועל אחת כמה וכמה בלי לפגוע ברב חיים דרוקמן שליט"א.  

 

הציבור כולו מצפה מכבוד הרב הראשון לציון, הרב הראשי וראש אבות בתי הדין, הרב שלמה עמאר שליט"א, שיגלה מנהיגות, יגלה דעתו הידועה, וישליט סדר בבתי הדין ובמערך הגיור, כדי לעצור את חילול השם. הדרכים השקטות והטובות אינן מועילות עוד. נחוץ מהלך פומבי ברור וחד משמעי כדי להפוך חילול השם לקידוש השם. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבי מנשה
הרב יואל בן נון
צילום: גבי מנשה
הרב חיים דרוקמן
צילום: גיל יוחנן
מומלצים