הרווח הנקי של הרבוע הכחול גדל ב-214%
הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2008 זינק ל- 65 מיליון שקל. מכירות הרבוע כחול עלו ב-7.5% ל-1.8 מיליארד שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרשת נותרה עם נתח שוק של 26% וחרם הצרכנים של העדה החרדית ישתקף רק בדו"חות הבאים
האם מהפכת מגה בעיר היא הצלחה? תלוי את מי שואלים. מכירות הרבוע כחול עלו ב-7.5% ל-1.8 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2008, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת, המכירות בחנויות הזהות (חנויות אשר היו פעילות בתקופה המקבילה אשתקד) צמחו ב-1.1% בלבד, מכירות שופרסל בחנויות זהות לשם השוואה צמחו ב-5.2% באותו רבעון. בשורה התחתונה רשמה רבוע רווח נקי של 65 מיליון שקל, לעומת 20.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של 214%.
למרות עיתוי חג הפסח שנכנס לרבעון השני ואילו בשנה שעברה נכנס ברבעון הראשון, נראה כי הרשת עצמה לא צומחת, לפחות לא בקצב של המתחרים. גם נתח השוק של החברה נותר ללא שינוי ברבעון הראשון של 2008 ועמד על כ-26%. הצמיחה התאפשרה הודות לתוספת של 15,463 מ"ר לשטח המכירות של רבוע כחול, הנובעת מפתיחה של 11 סופרים חדשים ומהתפתחות של קבוצת bee הכוללת את כפר השעשועים, נעמן פורצלן וורדינון.
יחד עם זאת, החברה שיפרה את הרווח הגולמי שלה ב-13.5% ל-503 מיליון שקל, ושיעורו מההכנסות עמד על 27.7% לעומת 26.2% ברבעון המקביל אשתקד. ברבוע מסבירים זאת בעלייה במכירות מגה בעיר, תת הרשת השכונתית, ובירידה במכירות הheavy discount שפע שוק שלקראת סוף הרבעון איימה העדה החרדית בחרם על החנוית, חרם שאת השפעתו סביר שנראה בצורה קיצונית יותר ברבעון הבא.
החברה דיווחה כי היא חווה ירידה מהותית במכירות בסניפי שפע שוק במגזר החרדי, וכי "לירידה אין השפעה משמעותית על דוחות הרבעון הראשון; עם זאת, תיתכן השפעה בהמשך 2008. הנהלת החברה עומלת כעת על מציאת פתרונות לבעיה". הסבר נוסף הוא לעליה בשיעורי הרווח הגולמי הוא שיפור בהסכמי הסחר.
החברה הצליחה גם לשפר את שיעור הרווח התפעולי שלה שעלה ל-5% שאפיינו את החברה בימים הטובים שלה, לעומת 4.3% ברבעון המקביל. הרבוע כחול נהנתה מהכנסות מימון של 11.3 מיליון שקל בשל שערוך מכשירים פיננסים כתוצאה מתקן ה-IFRS, מה שהביא לירידה חדה בהוצאות המימון ל-8.2 מיליון שקל לעומת 36.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.
על הדו"חות הגיב, מנכ"ל הרבוע הכחול, זאב וורמברנד :"התוצאות טובות מאד מבחינתנו. עם כניסתי לתפקיד אמרתי שאעשה תכנית לטווח ארוך וזה מה שקרה. המגה בעיר נותן כבר רבעון שני תוצאות מצוינות ואפילו יותר טובות ממה שחשבנו, הן במספר הלקוחות והן בהיקף המכירות. גם מגה נתן תוצאות טובות. ראינו מבצעים חדשים והרחבנו את ימי הפעילות. הרשת שליד המזון, כפר השעשוים ורדינון טקסטיל, הופכת יותר ויותר סינרגית לקבוצה".
הצמיחה בחנויות הזהות היתה של 1.1% בלבד לעומת 5.2% של שופרסל.
"לא רוצה להתייחס לרשתות אחרות. אני מרוצה מהתוצאות שלנו. נמשיך לשפר אותן".
מה ההשפעה העתידית של המשבר עם החרדים על התוצאות של שפע שוק?
"לשפע שוק אין השפעה מהותית ברבעון הראשון. אני חושב שגם בעתיד לא תהיה השפעה מהותית.