האוצר יעביר 90 מיליון שקלים לכיסוי חובות הרכבת
ההחלטה התקבלה בדיון בהשתפות ראשי משרד התחבורה והאוצר בנסיון לפתור את משבר חובות הרכבת לקבלנים, על רקע חריגות בתקציב הפיתוח של הרכבת בהיקף של כ-4 מיליארד שקלים
אגף התקציבים באוצר יעביר להנהלת רכבת ישראל תקציב חד פעמי בסך 90 מיליון שקל לכיסוי חובות הרכבת כלפי קבלנים.
ההחלטה התקבלה בדיון שנערך בשבוע שעבר בהשתפות ראשי משרד התחבורה והאוצר, בנסיון לפתור את המשבר שנוצר בין המשרדים על רקע חריגות בתקציב הפיתוח של הרכבת בהיקף של כ-4 מיליארד שקל.
סגן החשב הכללי, אבי דור, וסגן הממונה על התקציבים, עמית לנג, הודיעו למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן ומנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, כי יפסיקו להעביר תקציבים לרכבת עד אשר זו תציג תוכנית פיתוח שתתאים לתקציב המאושר לה.
גורם באוצר אמר כי "הממונה על התקציבים באוצר החליט להעביר לפנים משורת הדין את התקציב עבור הקבלנים שביצעו כבר עבודות עבור הרכבת ולא קיבלו את שכרם". עם זאת, הובהר כי מדובר בתשלום חד פעמי שמביא פתרון לקבלנים אך לא לרכבת ולתוכניות הפיתוח העתידיות והפרוייקטים שנמצאים בעיצומם.
בהקשר זה, הוחלט בדיון כי צוותים משותפים לאוצר, התחבורה והרכבת יבחנו את הפרוייקטים שנמצאים בעבודה ויבדקו מה מקור החריגה התקציבית. אם מדובר בחריגה שנובעת מעלייה בתשומות הבנייה למשל, יהיה היחס סלחני. אבל במקרים בהם יתגלה כי מדובר בחריגה תקציבית בשל תכנון לקוי עלול הדבר לבוא על חשבון תקציב הפיתוח.
גורם במשרד התחבורה מסר כי "אחרי העבודה המשותפת אפשר יהיה להציג תוכנית פיתוח מעודכנת לשביעות רצון כל הצדדים כך שהקו המהיר לירושלים יימשך אולי על חשבון פרוייקטים אחרים".