שתף קטע נבחר

נדחה אישור הקמת מסילת הרכבת לירושלים

רכבת ישראל רוצה להעביר את תוואי מסילת הרכבת לירושלים דרך אזור טבעי ייחודי, לכרות שלוש מנהרות ולהקים שני גשרים. ארגוני הסביבה טענו שההרס לשטח הטבעי יהיה רב ובלתי הפיך, ושיש חלופות. מועצת הגנים ושמורות הטבע פסקה: העבודה תיעצר עד לבחינת החלופות

ניצחון בינים לטבע: מועצת הגנים ושמורות הטבע, הגוף הבוחן תוכניות פיתוח ובנייה בשטחי טבע מוכרזים, החליטה היום (ה') לדחות את תחילת העבודות להקמת תוואי מסילת הרכבת המהירה לירושלים עד לבחינת חלופות שיפחיתו את הפגיעה בטבע.

 

הרכבת מבקשת לסלול את תוואי הרכבת לירושלים בתוך שטח טבע רגיש באזור שער הגיא, ולהעביר את המסילה בשלוש מנהרות ושני גשרים. בפני המועצה הוצגה היום בקשתה של רכבת ישראל להתחיל בעבודות ההכנה - סלילת דרכי שירות לתוואי המסילה באזור הגן הלאומי הרי יהודה. אלא שבשל קיומן של חלופות הוחלט להמתין עשרה ימים עד לבחינתן.

 

אחת החלופות שהוצגו הייתה חוות דעתו של מומחה גרמני למינהור, שטען כי ניתן לצמצם את הפגיעה בטבע וגם להפחית בעלויות על ידי איחוד שתיים מתוך שלוש המנהרות.

 

נציגי רכבת ישראל שנכחו בדיון הסכימו לבחון את החלופה שמציע המומחה והתחייבו להגיש את מסקנותיהם תוך עשרה ימים.

 

בתוך כך, החליטו חברי המועצה לצאת בעצמם אל השטח, המוגדר על-ידי ארגוני הסביבה כמרחב ייחודי שהשתמר במצבו הטבעי ולא הופר על ידי פיתוח ותשתית, ולבחון את פני הדברים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמייה רכבת ישראל
הדמייה של אחד הגשרים שמתוכננים בתוואי
הדמייה רכבת ישראל
מומלצים