שתף קטע נבחר
 

אין קליטה? מירס תפצה את הלקוח

לקוח של מירס שעבר לצור הדסה גילה שאין שם קליטה למכשירים של מירס. הוא ביקש להפסיק את המנוי שלו, אך בחברה סירבו לאפשר לו, בטענה שהציעו לו לקבל את השיחות בטלפון קווי. השופטת קיבלה את התביעה וחייבה את מירס לפצות את הלקוח ב-5,000 שקלים

חברת הטלפוניה מירס תפצה ב-5,000 שקלים תושב צור-הדסה, כיוון שבאזור מגוריו אין קליטה במכשיריה וכיוון שלמרות זאת, לא הסכימה לבקשתו להפסיק את המנוי. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

 

מוריס ביטון הוא לקוח של מירס מזה שש שנים. לפני כשנה וחצי עזב את ירושלים ועבר להתגורר בצור הדסה, וגילה שבמקום מגוריו החדש אין קליטה במכשירים של מירס. ביטון טוען שפנה למירס והתלונן על התקלה, ונאמר לו שבתוך מספר חודשים היא תתוקן. אלא שהתקלה לא תוקנה גם לאחר שחלפה כשנה.

 

בשל קשיי הקליטה ניסה התובע פעמיים לבטל את ההתקשרות בינו לבין מירס, אך נענה בשלילה. למרות שביטון אינו משתמש בשירותי מירס, הוא ממשיך לשלם בין 480 ל-500 שקלים לחודש עבור חבילה של 500 דקות לחודש. ביטון עתר לבית המשפט וביקש לשחרר אותו מההתקשרות עם מירס ולפצותו.

 

מירס טענה מנגד, כי התובע אינו רשאי לבטל באופן חד צדדי את התחייבותו, אלא בכפוף לתשלום דמי יציאה, כדי לפצות את החברה על הנזק הצפוי לה בעקבות סיום ההסכם לפני תום תקופת ההתחייבות. כן טענה, כי סיפקה לתובע פתרון חלופי : ערכה שולחנית או שירות המאפשר קבלת שיחה במכשיר נייח ונייד כאחד.

 

מירס הפרה את ההסכם

השופטת יעל ייטב קבעה, כי אין מחלוקת על כך שבאזור מגוריו של התובע אין קליטה, ולפיכך מירס הפרה את ההסכם בינה לבין התובע, שכן היא לא העמידה לרשותו אפשרות סבירה להשתמש בחבילה של 500 דקות אותה רכש. לדברי השופטת: "בנסיבות העניין היה התובע רשאי לבטל את החוזה שנכרת בין הצדדים, בעקבות הפרת חוזה מצד הנתבעת והנתבעת לא הייתה רשאית לסרב לבקשותיו בעניין זה".

 

בהתאם לכך נקבע, כי מירס תבטל את החוזה ללא דמי יציאה באופן מיידי, ותשלם לתובע פיצוי בשל הפרת חוזה בסכום של 5,000 ש"ח בתוספת של 500 שקלים הוצאות משפט.

 

לעיון בפסק הדין.

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מירס: תשלם פיצוי על אי-הקליטה
מומלצים