פולקסווגן גולף בגרסה שנטענת חשמלית
פולקסווגן הציגה גרסת כלאיים לגולף, עם מנוע בנזין או דיזל שמסייע למנוע חשמלי. תוכניות לייצור בינתיים אין, הבטחה לתצרוכת דלק נמוכה - יש
כך עשויה להיראות בעתיד פולקסווגן גולף היברידית. יצרנית הרכב הגדולה באירופה הציגה לאחרונה את הגולף טווין-דרייב (TwinDrive, הנעה כפולה), שמבוססת על המשפחתית הקומפקטית אך צורכת כמות נמוכה במיוחד של דלק.
מנוע בנזין או דיזל, יחד עם מנוע חשמלי. התוצאה: 40 ק"מ לליטר
הטווין-דרייב חוסכת באמצעות שימוש במנוע חשמלי, ומערכת כלאיים. מערכת זו משלבת בין חשמל לבנזין (או דיזל), ומאפשרת נסיעה ללא זיהום אוויר או תצרוכת דלק. מכיוון שמצברי המכונית נטענים חיצונים דרך שקע חשמלי, טווח הנסיעה באמצעות מצברים בלבד גבוה יחסית למכונית כלאיים - עד 50 ק"מ. פולקסווגן אינה מספרת כמה זמן יש לטעון מצברים כדי להשתמש בטווח המלא, ולאיזו מהירות תגיע באמצעותו המכונית.
אתם לא רואים כפול: יש מד דלק מימין, ומד טעינת מצבר משמאל
עקרון הטווין-דרייב מאפשר שימוש במנוע בנזין או דיזל, כמנועי עזר ליחידה החשמלית. זאת, בניגוד למכוניות הכלאיים הקיימות כיום, בהן מנוע הבעירה הפנימית הוא העיקרי, ומנוע החשמל רק מסייע לו. עובדה זו מסייעת לחסוך בדלק, ולטענת פולקסווגן תצרוכת הדלק בתנאי אמת היא כ-2.5 ליטר דלק ל-100 ק"מ - או 40 ק"מ לליטר. בנוסף, תצרוך המכונית בנסיעה של 100 ק"מ גם שמונה קילו-וואט-שעה של חשמל.
מצברי המנוע החשמלי - בתא המטען
הגולף טווין-דרייב מציעה הספק של 174 כ"ס, המגיע משילוב שני המנועים יחד. מערך המצברים שלה נמצא מאחור, בתא המטען, ולטענת פולקסווגן היא מציעה שימושיות וביצועים דומים לאלה של גולף רגילה.
אז מתי בכל זאת נזכה לנהוג באמת? ככל הנראה רק על בסיס הדור השישי של הגולף, שיוצג בסתיו. הגרסה החשמלית, לא לפני 2010.