שתף קטע נבחר
 

חוזרים לשגרה: ב.מ.וו מציגה סדרה 7 חדשה

אחרי שסדרה 7 הקודמת עוררה סערה בגלל העיצוב הייחודי, מציגה ב.מ.וו דור חדש עם מראה שגרתי בהרבה. תכירו את ספינת הדגל החדשה של הבווארים, שכוללת חיבור לאינטרנט ומערכת ראיית לילה

דור חדש לספינת הדגל של ב.מ.וו. יצרנית הרכב הגרמנית חשפה תמונות ופרטים על סדרה 7 החדשה, המכונית הגדולה והיקרה ביותר במבחר הדגמים שלה. ובניגוד לדור הנוכחי שהוצג ב-2001, הפעם העיצוב שגרתי למדי.


 

שבע שנים אחרי שעיצוב סדרה 7 חולל סערה ומהפיכה בדרך שבה מכוניות חדשות מעוצבות, נדמה שב.מ.וו רוצה בעיקר שקט. ה-7 החדשה נוטשת באופן מופגן את שפת העיצוב של ראשית שנות ה-2000, לטובת מראה פשוט וקל לעיכול. למעשה, למעט סבכת ב.מ.וו המסורתית ("סבכת הכליות"), שנראית גדולה מתמיד, נראה כי עיצוב ה-7 יכל להגיע מכמעט כל יצרנית אחרת, חוץ מב.מ.וו. וזה בניגוד לדור הקודם, שהעיצוב שהביא השפיע באופן דרמטי לא רק על הגרמנים, אלא על תעשיית הרכב כולה.

 

ה-7 החדשה תוצע בשני אורכי בסיס גלגלים ומרכב: רגיל, עם אורך של 502 ס"מ ובסיס גלגלים של 307 ס"מ. וארוך, שמוסיף 19 ס"מ לאורך ו-14 ס"מ לבסיס הגלגלים, ויציג נתונים של 521 ו-321 ס"מ בהתאמה. כל זאת לטובת מרווח נדיב ליושבים מאחור, שבמכוניות כאלה משתמשים בדרך כלל בנהג מקצועי ויושבים במושב האחורי.

 


 

שתי הגרסאות חולקות ממדי גובה (148 ס"מ) ורוחב (190), ומשקלן דומה - החל מ-1,860 ק"ג. כדי להניע את המסה הזו, יציעו הגרמנים שלושה מנועים. הבסיסי שבהם יהיה 730d, עם טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר, שישה צילינדרים ו-245 כ"ס. מיאוץ ל-100 יארוך 7.2 שניות, ופליטת המזהמים תעמוד על 192 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. גרסת הביניים (740i), הפעם בנזין עם צמד מגדשי טורבו, תציע נפח זהה (3.0 ליטר), אך עם 326 כ"ס ומיאוץ ל-100 בתוך 5.9 שניות. כדור הארץ יסבול קצת יותר, עם 232 גרם CO2 לק"מ.


 

ובפסגת ההיצע, מנוע בנזין בנפח 4.4 ליטר, V8, אף הוא עם צמד מגדשי טורבו. בגרסה זו, שמכונה 750i, תציע סדרה 7 מיאוץ קלאסי בתוך 5.2 שניות ותפלוט 266 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. באופן מעט מפתיע, כל גרסאות ה-7 יוצעו עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית בלבד - זאת בשעה שלמרצדס ולקסוס תיבות שבעה ואף שמונה הילוכים. לב.מ.וו יש תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, אך זו תישאר בינתיים רק ב-M3.


 

לא פחות מוזרה היא העובדה כי ב.מ.וו החליטה לצייד את ה-7 באופן תקני בבולמי אוויר - אך רק בסרן האחורי. עבור תוספת לסרן הקדמי תצטרכו לשלם, ונשאלת השאלה מדוע מכונית כה יקרה אינה מציעה בולמי אוויר תקניים לצד כל ארבעת הגלגלים.

 

האבזור שאינו נגמר

כיאה למכונית פאר חדשה, מציגה סדרה 7 רשימה ארוכה, כמעט בלתי נגמרת של אבזור בטיחות ומותרות. זה מתחיל מהיגוי אקטיבי לו ניתן להוסיף היגוי אחורי תלוי מהירות. יש מתלים, מצערת והיגוי מתכווננים בשלושה מצבים (נוחות, רגיל וספורט). 


 

ממשיכים: בקרת השיוט יודעת לבלום עד לעצירה בפקקים, ולהמשיך בנסיעה בהתאם לתנועה. יש אזהרה לסטייה מנתיב, וחיישנים שמוודאים כי אין מכונית לצידכם כיצאתם לעקיפה. על השמשה הקדמית ניתן להקרין נתונים כמו מהירות הנסיעה והמהירות המותרת בכביש בו אתם נוסעים (בדומה למערכת שהציגה לאחרונה אופל). יש ראיית לילה עם מצלמה תרמית שמזהה הולכי רגל ובעלי חיים ומתריעה מפני סכנה.

 

לקרוא את חדשות ynet באוטו

רגע, לא סיימנו: ב.מ.וו מבטיחה מערכת פיקוד (iDrive) משופרת, עם דיסק קשיח בנפח 40 ג'יגה בייט לאחסון מפות ומוזיקה. יש גם חיבור לאינטרנט, באמצעותו

תוכלו לדפדף בכל אתר שתרצו ברשת (רק בעמידה), ללא תשלום. החיבור הזה יאפשר לכם גם לעדכן את מפות הניווט ורשימות השירים.

 

ואסור לשכוח גם את ה-DVD ליושבים מאחור עם שני מסכים, את המושבים שיעסו לכם את הגב ואת בקרת האקלים שמפוצלת לארבעה אזורים. או את המצלמות הקדמיות שיקרינו לכם מה נעשה בצדדים באזורים צפופים ובנקודות שקשה לראות מתוך המכונית.

 

רשימה חלקית, כבר אמרנו?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה
הרבה יותר שגרתית
מערכת השליטה iDrive שופרה
סדרה 7 החדשה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים