לואיס המילטון מלך הגשם
תחת גשם שוטף, בתנאי מסלול קשים במיוחד ועם אין ספור דרמות, אף אחד לא יכול היה לעצור את לואיס המילטון בדרך לניצחון ביתי מתוק וחזרה לצמרת טבלת הנהגים
לואיס המילטון היה חייב ניצחון במירוץ הפורמולה 1, שהסתיים היום (א') בבריטניה לפני זמן קצר. התקווה הגדולה של מולדת הספורט המוטורי, הסנסציה הענקית של עונת 2007, היכולת המדהימה שהציג הנהג הצעיר והסופר-מוכשר בקריירה קצרה יחסית, כל אלה חברו למספר תצוגות נפל מביכות והגבירו את הלחץ למקסימום. ואיזו תשובה יכולה להיות טובה יותר, מניצחון מוחץ בתנאים נוראים, כשאתה מהיר בהקפה שלמה אפילו מהמקום הרביעי, בו סיים יריבך הגדול מכולם, וזה שחטף ממך את האליפות של העונה הקודמת ממש בדקה ה-90? מה יכול להיות טוב יותר מניצחון שהושג תוך נהיגה כמעט וחסרת טעויות, בזמן שכל מתחריך הגדולים כולשים פעם אחר פעם על האספלט הרטוב? איזו מתנה גדולה יותר יכולה קבוצה לאחל לעצמה, אם לא בחירות אסטרטגיות שעשו את כל ההבדל בין ניצחון לאסון?
הזינוק למירוץ. קובליינן מעכב את רייקונן. המילטון מנצל זאת עד הסוף
המילטון לא הבריק במקצה הדירוג שנערך אתמול (שבת), וזינק למירוץ רק מהמקום הרביעי. את העמדה הבכירה תפס בן קבוצתו, הייקי קובליינן, שהצליח במה שעשוי להיראות כמו מהלך מירוץ נפלא, לעכב את קימי רייקונן שזינק אחריו, ולאפשר לבן קבוצתו לדלג מייד למקום השני, גם על חשבון מארק וובר המפתיע ברד-בול, שזינק שני. קובליינן שמר על המקום הראשון, המילטון התמקם שני, ורייקונן נרגע במקום השלישי. בהקפות אלה, לפני עצירת התדלוק הראשונה (שתתברר כמכרעת), המירוץ נראה כמתנהל על מי מנוחות בצמרת, הרחק מהכאוס שמאחור. נכון שקובליינן אפשר להמילטון לעקוף די בנוחות כבר בהקפה החמישית, בעוד רייקונן מוצא עצמו תקוע מאחוריו. אבל האספלט התייבש, ההקפות הפכו מהירות יותר, קובליינן טעה ואפשר לרייקונן לעקוף, ולהתחיל ולחתוך בזמני ההקפה, תוך שהוא סוגר את הפער להמילטון עד לפחות משניה אחת.
זה היה השלב בו השניים נכנסו לתדלוק והחלפת צמיגים. מקלארן, בהתאם לתחזית שדיווחה על ממטרים צפויים בדקות הקרובות, החליפו לסט צמיגים שמתאימים למסלול רטוב. פרארי, משום מה, בחרו שלא להחליף צמיגים. החלטה נכונה בהנחה שהמסלול יתייבש, ויעניק עדיפות לגומי הפחות מחורץ לאחר 20 הקפות. אלא שמעט אחר כך, נשטף המסלול בגשם שוטף. רייקונן בקושי והצליח להישאר על המסלול, המילטון טס לפנים. זה היה למעשה הרגע בו הנהג הבריטי זכה במירוץ.
מכאן ואילך מדובר היה בהימורי צמיגים, היחלצות מהחלקות, ירידה לשטחי המילוט וחזרה, סבסובים וקרבות מרתקים לאורך כל המסלול. פיליפה מאסה, מוביל האליפות עד היום, סבל ממירוץ נוראי, כולל כמות אדירה של אובדן שליטה במכונית והחלקות ללא סוף. רייקונן, שספק אם היה מתקשה לסיים שני לפחות במידה וצמיגיו היו מוחלפים, נאלץ להלחם פעם אחר פעם וזכה לבסוף בתעודת הוקרה למאמציו - מקום רביעי ומספר נקודות מספיק כדי להצטרף להובלה באליפות הנהגים, יחד עם המילטון ומאסה.
מירוץ בריטניה, תוצאות
1. לואיס המילטון, מקלארן, 10 נקודות
2. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 8 נקודות
3. רובנס באריקלו, הונדה, 6 נקודות
4. קימי רייקונן, פרארי, 5 נקודות
5. הייקי קובליינן, מקלארן, 4 נקודות
6. פרננדו אלונסו, רנו, 3 נקודות
7. יארנו טרולי, טויוטה, 2 נקודות
8. קאזוקי נאקאג'ימה, וויליאמס, נקודה אחת
אליפות הנהגים
1. פליפה מאסה, פרארי, 48 נקודות
2. לואיס המילטון, מקלארן, 48 נקודות
3. קימי רייקונן, פרארי, 48 נקודות
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 46 נקודות
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 36 נקודות
6. הייקי קובלניאן, מקלארן, 24 נקודות
7. יארנו טרולי, טויוטה, 20 נקודות
8. מארק וובר, וויליאמס, 18 נקודות
אליפות הקבוצות
1. פרארי, 96 נקודות
2. ב.מ.וו, 82 נקודות
3. מקלארן, 72 נקודות
4. טויוטה, 25 נקודות
5. רד-בול, 24 נקודות
6. וויליאמס, 16 נקודות
7. רנו, 15 נקודות
8. הונדה, 14 נקודות