זמן לפתוח את הגג: פיז'ו מציגה 308CC
פיז'ו מפרסמת תמונות ופרטים ראשונים על גרסת הקופה-קבריולה של ה-308, שנקראת 308CC ותציע מקום לארבעה נוסעים. השיווק יחל בחודשים הקרובים
פיז'ו פרסמה תמונות ופרטים חלקיים על ה-308CC, גרסת הקופה-קבריולה של המשפחתית הקומפקטית. מדובר במחליפה ישירה ל-307CC, הקבריולה הראשונה של פיז'ו עם גג קשיח מתקפל בפלח המשפחתיות הקומפקטיות. ולמרות שבישראל לא נחלה הצלחה משמעותית כמו אחותה הקטנה, ה-206CC, בלובינסקי מביעים עניין רב במחליפתה, ומספרים כי ישווקו בישראל גם את ה-308CC. בשלב זה אין עדיין תאריך לתחילת השיווק, וגם מחירים ורמת אבזור אינם ידועים.
ה-308CC תשווק באירופה עם שני מנועים. הראשון והמעניין מביניהם הוא טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ו-150 כ"ס, עם תיבת שישה הילוכים ידנית (או 140 כ"ס ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית רלוונטית יותר לישראל). השני הוא טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ו-140 כ"ס, המשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית.
פיז'ו אינה מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים, תצרוכת דלק או זיהום אוויר. גם נתוני מידות אין בנמצא, למעט הבטחה לאורך ורוחב שגדלו לטובת המרווח לנוסעים. ניתן לשער כי מדובר בשינוי דומה לזה שהתקיים במעבר בין ה-307 האצ'בק למחליפתה, ה-308.
בכל מקרה, הצרפתים מבטיחים מרווח מספק לארבעה מבוגרים, ונפח תא מטען של 465 ליטר עם גג סגור, או 266 ליטר עם גג מקופל. פיז'ו מדווחת כי מנגנון הקיפול יסיים מלאכתו בתוך 20 שניות, וכי הנהג יוכל לחזות בתהליך באמצעות תצוגה צבעונית. לא פשוט יותר לסובב את הראש?
המכונית החדשה תערוך הופעת בכורה בתערוכת פאריז הקרובה, בראשית חודש אוקטובר. השיווק צפוי להתחיל פחות או יותר במקביל. אלינו תגיע המכונית זמן לא רב לאחר מכן, ותחליף בהיצע את ה-307CC.