בפרק הבא של סרוגים
מאז "מרחק נגיעה" יודעים כולם: טלנובלות על דוסים זה אחלה רייטינג, אבל מה באמת אותנטי ומה קיים רק במוחות הכותבים? אסף וול עם תסריט לפרק הזוי במיוחד על ה"ביצה הירושלמית"
אחיה, מתנדב לשעבר בזק"א והסדרניק דהיום, נתקל בסימטת הרחוב באמונה - פסולת חיתון ישישה שחצתה לא מכבר את גיל 23. העט נשמט מכיס חולצתו והפשטידה נושרת מידיה. אחיה מסייע לה במיומנות לאסוף את חלקי הכרובית מהרצפה באמצעות שפכטל. משסיים והזמין כבאית לשטיפת האספלט, הצטלבו עיניהם הכתומות. הם קובעים להיפגש ב"אוהל זאב נחמה", בית כנסת צעיר בסגנון טראנסליבך.
בינתיים בפאב קטן בשכונת רחביה מתרחשת דרמה נוספת. שלהבת-יה מתוודה בפני נריה כהן אהובה, כי היא למעשה, גרושה לאחר שהמדריך משבט מעפילים קידש אותה בטעות בקידושי בייגלה. נריה פותר את העניין בכך שהוא אינו רק דתל"ש אלא גם כהל"ש (כהן לשעבר) ומפתיע בוידוי נגדי. מסתבר כי נולד בשם יסכה-טובה למשפחה חרצ"פים (חרדים ציונים פתאטיים). מסלול חייו שגרתי: סיים בהצטיינות את לימודיו באולפנת "הכצעקתה" ואף נבחר לרבנית פורים דמוקפין. בכיתה י"א פקד אותו משבר זהות שגרם לו לתהות אם הוא ספרדי או אשכנזי. לבסוף עבר ניתוח כפול לשינוי מגדר ומגזר. מאולפניסטית אדוקה, הפך נריה (בתום ניתוח שארך כל תקופת בין הזמנים) לחפיפניק מקטמון. כעת, משהתבהרה לשלהבת-יה סיבת כישרונו הרב בסריגת כיפות אמריקאיות, היא פורצת בבכי של הקלה.
לא רחוק משם, בדירה קטנה במתחם הביצה, מרווה הללויה את הכרית בדמעותיה. זאת לאחר שהתברר כי יהונקם, הדייט שלה, אינו טייס קרב אלא טייס תובלה. אפילו העובדה כי החזיר בשלום מאנטבה חמישה הרקולסים (יצאו ארבעה) לא סייעה. לבסוף גוברת אהבתה הבלתי מתפשרת. יהונקם נשלח לקורס טיס נוסף הפעם במגמת קרב, כדי שתוכל להציגו להוריה.
העלילה ממשיכה להסתעף. ידידיה, הוא בחור שנחטף גודל בידי שבט פרימיטיבי והופרד מנשים כבר בגיל שלוש. לשווא הוא מנסה ליצור קשר עם בנות המין השני באמצעות דברי תורה בלבד. שותפו לדירה, מהנדס תכנה בשם מתיתיאהו, מחליט להתמסד. הוא פוגש במוריה, מורה להיסטוריה, באתר לחוצות.קום. הפגישה ביניהם זורמת היטב אך מתיתיאהו מותח ביקורת על שיטת ההוראה התיכונית, המעדיפה את הספר "מגלות לקוממיות" על פני ספרו החדש "מגלות להנפקה" והדייט מתפוצץ.
מוריה מצדה פוגשת להפתעתה בבוקר את שכניָה השכן בדירתה הטוען להגנתו כי ביצע בהודיה שותפתה "תיקון חצות" במשך הלילה. זעמה מתלקח בשל ההפרה הבוטה של"הבַנות נחמה", הקוד המוסרי של בנות אוהל נחמה שחובר ע"י הרב מצגר וחנן גולדבלט. את העניינים מרגיע משה, שהוא הגבר היחיד בסדרה ששמו אינו נגמר או מתחיל ב"יה". הוא מצידו יוצא עם גאיה. בתחילה גילה קושי להשלים עם שמה הניו-אייג'י, אך לאחר שהסבירה לו כי ניתן לה רק לאחר שאזלו לתסריטאים כל השמות הסטריאוטיפיים האופייניים למגזר הסרוג, נחה דעתו.
כך תמשכנה דמויות הרפאים ה"אותנטיות", לסחוב פשטידות סרק ולצאת למפגשי תעתוע במוחותיהם ההוזים של מפיקי הסדרה. הצופים מצדם, יקבלו "חלון" לעולם "אותנטי" שהרי מאז "במרחק נגיעה" יודעים כולם, שטלנובלות על דוסים זה אחלה רייטינג.
חוצמזה
שמות בתי הכנסת המפוארים ביותר, לעולם יתחילו במילה "אוהל".
סרוגים. הפשטידה של אמונה
צילום: יהונתן צור
מרחק נגיעה. האמא המיתולוגית
צילום: יוני המנחם
מומלצים