תחנת רכבת חדשה מזניקה את מחירי הדירות
מבדיקה של לשכת שמאי המקרקעין עולה כי ההשבחה הנדל"נית מפיתוח הרכבת עשויה להעלות את מחיר הנדל"ן הריאלי ל-40% באיזורי ביקוש ול-20% בפריפריה. ההערכה היא כי פופולריות חניוני חנה וסע תרמה לעלייה
להערכת הלשכה, ההשפעה הגדולה ביותר ניכרת בהוד השרון ובכפר סבא, שבשנים האחרונות המחירים בהן עלו בכ-20%-30%; מתוך עלייה זו, כ־10%-15% מוסברים על ידי השמאים בהשפעתה של תחנת הרכבת החדשה. השפעת התחנה בעיר רחובות מוערכת בלשכת השמאים בשיעורים של 5%-10% בשכונות מרכז העיר, ובשיעורים דומים בשכונות המערביות של רחובות, בשל מיקום התחנה באיזורים זה.
לפי הנתונים של הבדיקה, עליית מחירי הדירות הגדולה ביותר היא בבאר יעקב, שבה זינקו המחירים בשיעור שהגיע בשיאו ל-40% בשנתיים האחרונות. השמאים מעריכים כי להקמתה של תחנת הרכבת בבאר יעקב יש השפעה ישירה על עליית המחירים, בשיעורים שבין 15% ל-18%. כמו כן להערכת הלשכה, ההפתעה של השנים הקרובות צפויה להיות העיר לוד, שמחירי הדירות בה עלו כבר בשל השקעות הרכבת ברמה של כ־8%-12%. המחירים בלוד צפויים לעלות בכ־8%-10% נוספים בעקבות עליית תדירות הרכבות בקו המגיע לאזור זה, וכן הקמת תחנת רכבת שנייה בשכונת גני אביב, שבה רוב רוכשי הדירות הגיעו מאיזור גוש דן ועובדים בתל אביב רבתי.
היזם דניאל יצחקי, המקים בלוד כמה פרויקטים כמו אחוזת נוף ומרכז מסחרי בגני יער, הדגיש כי להוספת התחנה היה משקל לא מבוטל בהחלטה שלו לבנות בעיר. לדבריו, "שכונות בראשון לציון הקרובות לתחנת גן הוורדים, מתחם שרונה בהוד השרון ומרכז רחובות התאפיינו בעליות מחירים של עד כ-20% מאז שהוקמו בקרבתם תחנות". בבאר יעקב, למשל, דיווח עו"ד יעקב אטרקצ'י - בעליה של חברת הבנייה ס.י אבן יזמות, הבונה את שכונת הוילות Vilife - כי השפעת הרכבת הפתיעה אותו, "משום שמרב הרוכשים היו אנשי הייטק ובעלי מקצועות חופשיים ממונעים, אך הם מעדיפים את הרכבת בשל היותם עובדים של חברות בתל אביב".