שתף קטע נבחר
 

התלמיד שילם פעמיים, אגד תפצה

אוהד נסע לאילת. לקראת הנסיעה רכש לו אביו כרטיס בהנחה בטלפון. כשעלה על האוטובוס, גילה שההנחה אינה תקפה בחודשי הקיץ, והנהג חייב אותו לקנות כרטיס נוסף. השופטת קבעה שאגד הייתה צריכה להודיע לו מראש וחייבה אותה לשלם לו פיצוי של 1,000 שקלים, כולל עלות הכרטיס

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את אגד להעניק פיצוי של 1,000 שקלים לתלמיד ששילם על נסיעה לאילת פעמיים.

 

אוהד, תלמיד תיכון, נסע לפני שנתיים לאילת עם חבר. לקראת הנסיעה, רכש אביו בשבילם בטלפון כרטיסי נסיעה מוזלים לו ולחברו. נהג האוטובוס סירב לאפשר לו ולחברו לנסוע, וטען כי ההנחה לתלמיד אינה תקפה בחודשים יולי-אוגוסט. אביו של אוהד טוען שהמוקדנית של אגד אמרה לו כי מגיעה להם הנחה. אוהד וחברו עלו על האוטובוס והציגו את כרטיסי התלמיד, וחשבו שבכך הסתיים העניין. לתדהמתם, גילו שזה לא כך. 

 

לטענת אוהד, התנפל עליו נהג האוטובוס בצעקות רמות, לעיני כל הנוסעים, וסירב למסור לידיהם את הכרטיסים. הנהג טען כי כרטיסי התלמידים שלהם אינם תקפים, וכי ההנחה לתלמיד אינה תקפה בחודשים יולי-אוגוסט. בלית ברירה שילמו השניים פעם נוספת וקנו זוג כרטיסים בלא הנחה.

 

"אגד גרמה לתקלה"

הנער פנה לבית המשפט וביקש פיצוי של 10,000 שקלים, מבלי לפרט את הנזק שנגרם לו. השופטת אנה שניידר קבעה, כי דין התביעה להתקבל, אך באופן חלקי בלבד. השופטת קבעה כי כאשר אביו של אוהד הזמין את הכרטיסים, היה על נציגת אגד להודיע לו כי בחודשי הקיץ אין תוקף להנחה לתלמידים. לדברי השופטת: " משלא הודיעה אגד למזמין, היא גרמה לתקלה נשוא התביעה".

 

השופטת קבעה, איפוא, כי אגד תשיב לתובע את הסכום ששולם בעת ההזמנה בסך 130 שקלים, וכן פיצוי של 870 שקלים על אי הנוחות שנגרמה לאוהד לאחר שנהג האוטובוס סירב לאפשר לו ולחברו לנסוע, וזאת מבלי לקבוע שהנהג התנהג בגסות כטענת התובע.

 

לעיון בפסק הדין  .

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים