נפרדת בסערה: רנו מגאן R26.R
רגע לפני שהיא יורדת מפס הייצור, רנו הכינה מתנת פרידה ספורטיבית במיוחד לדור השני של המגאן: גרסת R26.R, שעשתה דיאטה חריפה ומציעה ביצועים מעניינים
הדור השני של רנו מגאן עומד לפני החלפה בתערוכת פאריז באוקטובר, וברנו החליטו להיפרד ממנו במהדורה ספורטיבית קיצונית. קוראים לה R26.R, והיא מבוססת על ה-R26, שהייתה עד עתה הגרסה הממוקדת נהיגה ספורטיבית של המשפחה - עם דיפרנציאל מוגבל החלקה ובקרת יציבות ניתנת לניתוק.
הגרסה החדשה והקיצונית במיוחד, לוקחת את הבסיס הזה ועושה לו דיאטה חריפה: 123 ק"ג ממשקל ה-R26 ירדו בגרסה החדשה, ובניגוד למקובל - לא רק בגלל הפחתת אבזור. רנו החליפה את מכסה המנוע הרגיל מפלדה, באחד קל יותר ב-7.5 ק"ג שעשוי מסיבי פחם. כמעט שישה ק"ג נוספים נחסכו באמצעות החלפת זכוכית אחורית וצדדית בפוליקרבונט, ועוד 25 ק"ג נשרו תודות לשימוש בסיבי פחם ואלומיניום בתא הנוסעים.
ל-R26.R אין מושבים אחוריים, כריות אוויר (רק אחת לנהג), או אפילו מגב אחורי. אין גם פנסי ערפל, מתזים ליחידות התאורה הקדמיות ואת מרבית בידוד הרעשים לא תמצאו כאן. מזגן, לעומת זאת, דווקא יש.
למרות שיחידת הכוח לא השתנתה - 2.0 ליטר טורבו עם 230 כ"ס ו-31.6 קג"מ - המגאן הספורטיבית ביותר תהיה מהירה מגרסת ה-R26 הרגילה. נתון המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש למשל, יעמוד על שש שניות בדיוק, לעומת 6.5 בגרסה הרגילה. המהירות המרבית נותרה ללא שינוי משמעותי - 237 קמ"ש לעומת 236. תיבת ההילוכים עודנה ידנית עם שישה יחסי העברה.
עוד נמסר כי ל-R26.R יהיו חישוקי "18 עם צמיגי מישלן פיילוט ספורט 2 במידה 235/40. לחלופין ניתן יהיה לבחור בטויו פרוקסיס R888 במידה 225/40. בכל מקרה, 450 היחידות שיוצעו באירופה בלבד, יצוידו במערך מתלים משודרג ובלמים משופרים, צמד מושבי באקט ספורטיביים עם רתמות מירוץ בעלות שש נקודות עיגון, ואפשרות לכלוב התהפכות - למי שמעוניין להשתתף עם מכוניתו במירוצים.
המגאן R26.R תשווק החל באוקטובר 2008 בבריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת ושוויץ. לישראל היא אינה צפויה להגיע. גם בנוגע ל-R26 הרגילה, אין בינתיים בשורות. מחברת קרסו נמסר ל-ynet כי החלטה על שיווקה בישראל עדיין לא התקבלה. מגאן ספורט רגילות, עם בקרת יציבות שאינה מתנתקת וללא דיפרנציאל מוגבל החלקה, יימסרו ללקוחות ראשונים יחד עם הקליאו ספורט החדשה בתוך כחודש.