למה חויבה קשישה על גלישה סלולרית?
לקוחה בת 82 הוחתמה על חבילת אינטרנט סלולרי בסלקום, למרות שהיא איננה יודעת כלל מה זה אינטרנט ולא צריכה את חבילת הגלישה
ר' נוהג מדי מספר חודשים לעבור על החשבונות של סבתו בת ה-82, המתקיימת על קיצבת ביטוח לאומי. לפני מספר ימים נדהם הנכד לגלות כי במהלך שבעת החודשים האחרונים, סבתו חויבה על חבילת גלישה סלולרית בדור השני, זאת למרות שהיא אינה יודעת להשתמש באינטרנט, ובקושי השתמשה במכשיר הסלולרי גם לצרכי שיחות.
הסיפור החל כשסבתו של ר' ניגשה לפני מספר חודשים למרכז השירות של סלקום, שם הוחלף לה כרטיס ה-sim, וגם הוצעה לה "הצעה מפתה": חודש ראשון חינם של חבילת גלישה סלולרית, ללא התחייבות, שאחריו, אם הלקוחה לא תבטל את החבילה, השירות יעלה 14 שקלים לחודש.
הקשישה, שככל הנראה לא הבינה בדיוק מה הציעו לה, חתמה על המסמכים ויצאה לדרכה. באינטרנט הסלולרי היא לא עשתה שימוש כלל בחודשים שלאחר מכן. באופן כללי, קשה להבין למה חשב נציג השירות של סלקום שאותה גברת צריכה חבילת גלישה סלולרית. למרות שרצון החברה לתת ללקוח מחוות שירותיות הוא מוערך, יש לקוות שנציגים אחרים מצליחים להתאים בצורה טובה יותר את ההטבות ללקוחות.
"מיותר לציין שסבתי אינה הבינה על מה חתמה ומה זה בכלל אינטרנט, ובכלל לא השתמשה לא במכשיר ולא באינטרנט. בבירור שנעשה בחברת סלקום, הם הסכימו לבטל את החיוב החודשי לשירות לאחר דין ודברים ארוכים במיוחד, אך לא הסכימו להחזר כספי על השירות שנגבה במהלך שבעת החודשים האחרונים מכיוון שלטענתם התקשרנו מאוחר." מספר ר', ומדגיש שוב כי סבתו מתקיימת מקיצבה.
חבילת גלישה סלולרית - החשבונית של הקשישה
תגובת סלקום
הטענה כי הלקוחה חויבה ברכישת חבילת גלישה איננה נכונה כלל וכלל. הלקוחה קבלה הטבה של חודש התנסות חינם וקבלה על כך מידע מלא במעמד העסקה. בסיום חודש ההתנסות הלקוחה קבלה על כך 2 התראות - בחשבונית החודשית וב SMS. מייד כאשר הלקוחה פנתה בבקשה לביטול החבילה היא בוטלה וללקוחה אף הוצעה הטבת זמן אוויר כמחווה שירותית הצעה לה הלקוחה סירבה.