שתף קטע נבחר
 

ניצחון בכורה להייקי קובליינן

הפיני הצעיר והמוכשר שהצטרף העונה לקבוצת הפורמולה 1 של מקלארן, זכה היום (א') בניצחון בכורה. חוסר מזל להמילטון ובעיקר כשל במנוע הפרארי בשלבי הסיום, העניקו לו את המתנה

אתם ללא ספק מכירים את הקלישאה - איך שגלגל מסתובב. מירוץ הפורמולה 1 שנערך היום בהונגריה, העניק מספר דוגמאות מצוינות לביטוי. קחו למשל את לואיס המילטון, מוביל טבלת אליפות הנהגים ומי שנראה בשבועות האחרונים כמהיר מכולם. המילטון קבע בקלות יחסית את ההקפה המהירה ביותר במקצה המוקדמות, קיבל את בן קבוצתו הממושמע לצדו בשורה הראשונה לפני הזינוק. אלא שמה שנראה כעוד סוף שבוע מוצלח עם ניצחון נוסף והגדלת הפער בטבלת האליפות, במסלול בו עקיפה אינה פשוטה כלל ועיקר, הפך לכישלון. זינוק גרוע אפשר לפיליפה מאסה בפרארי להקדים אותו בכניסה לפניה הראשונה, ומשם העסק עוד הדרדר. תקר בצמיג לא רק שלח אותו להחלפה לא מתוכננת, אלא גם הרס לחלוטין את טקטיקת השימוש בצמיגים של הקבוצה. המירב שהצליח להשיג היה מקום חמישי.


הזינוק: פיליפה מאסה (מימין) חורך צמיגים במתקפה המוצלחת על המילטון

 

פיליפה מאסה לעומת זאת, בפרארי שנראית לאחרונה פחות מהירה מהמקלארן חווה מקצה דירוג סביר בהחלט, כשהוא קובע את הזמן השלישי בטיבו, הרחק לפני בן קבוצתו ואלוף העולם קימי רייקונן, שזינק שישי בלבד לאחר עוד מקצה דירוג מאכזב. הזינוק של מאסה היה מעולה, כשהוא מצליח לעקוף את צמד המקלארנים במהלך מבריק. מרגע זה ואילך היה הנהג הברזילאי דומיננטי מכולם, והפך לפייבוריט של ממש לניצחון ועליה למקום ראשון בטבלת הנהגים. עד שלוש הקפות לסיום, כאשר המנוע האיטלקי שבק.

 

הייקי קובליינן, האיש שמשחק העונה בבירור כינור שני להמילטון, ומעניק לבן קבוצתו הבכיר סיוע צייתן וחד-משמעי, זינק כאמור שני. מאסה היה כמובן לפניו, המילטון לא יכול לסיים מאחוריו. המתחרים מאחור לא היוו בעיה, ואיסוף נקודות נוספות לסך הלא מרשים העונה נראה סביר. אחרי הכל, קובליינן שהבטיח להיות אחד המהירים בסבב, מאכזב למדי השנה. שני נהגי ב.מ.וו צברו הרבה יותר נקודות ממנו, שלא להזכיר את בן קבוצתו ושני נהגי פרארי. למעשה, למרות שהוא נוהג במכונית המהירה ביותר כיום על המסלול, קובליינן לא צבר העונה הרבה יותר נקודות מיארנו טרולי בטויוטה ומארק וובר בוויליאמס הנחותות משמעותית. ולפתע, אחרי פרישתו של מאסה, והתקלה של המילטון, הוא מוצא עצמו במקום הראשון. כך גם סיים את המירוץ, תוך שהוא קובע היסטוריה פרטית ומשדרג עצמו משמעותית מבחינה מקצועית.

 

ומה דעתכם על נלסיניו פיקה, בנו של נלסון האגדי שאך לפני שני מירוצים נאלץ להתמודד עם ביקורת מאד-לא מוסווית של בן קבוצתו הבכיר ואלוף העולם לשעבר, פרננדו אלונסו? הספרדי, שמתקשה פעם אחר פעם לשמור על פיו, התבטא באופן חריף כנגד פיקה, והבהיר כי הוא אינו מסייע לו כלל, וכי הגיע הזמן שיתחיל לצבור נקודות חשובות. אז אמר. במירוץ שהגיע מייד אחר כך (גרמניה), סיים פיקה שני. אלונסו סיים 11. גם היום הוא יכול היה להקדים את בן קבוצתו, אך לבסוף סיים שישי וצבר עוד שתי נקודות חשובות, בעוד אלונסו צובר ארבע נקודות במקום הרביעי.

 

קימי רייקונן? הופעה מאכזבת נוספת לאלוף העולם, למרות המקום השלישי. אז נכון שאת טימו גלוק הוא עשוי היה לעקוץ במירוץ לקו הסיום, אבל כישלון מנוע הפרארי של מאסה, הזעיק את אנשי הצוות הטכני להורות לו להאט. רייקונן, כמו במקרים רבים בעבר, "התעורר" לקראת סיום המירוץ וקבע הקפות פנטסטיות. מעט מדי, מאוחר מדי. זינוק מצוין המשיך בגישה מעט הגנתית מדי בדרך לפניה הראשונה, ולכן בילה זמן רב מדי מאחורי הכנף הגדולה של אלונסו, תוך שהוא מאבד המון זמן יקר. גם בהמשך המירוץ לא הראה קימי יכולת משכנעת, ואל המקום השלישי הוא הגיע ללא ספק בחסד.

 

בכל מקרה, המרוויח הגדול מכל המהפכים הדרמטיים, היה ללא ספק טימו גלוק שהביא לטויוטה מקום שני מאד-מאד מכובד. התוצאה הזו מהווה עדות נוספת לכך שהחברה היפנית מצאה העונה כנראה - לאחר מספר עונות מאכזבות - את הכיוון הנכון בדרך מעלה. יחד עם ההתקדמות שמציגה העונה ב.מ.וו, מדובר ללא ספק בחדשות טובות מאד עבור ענף הספורט הזה.

 

מירוץ הונגריה, תוצאות

 

1. הייקי קובליינן, מקלארן, 10 נקודות

2. טימו גלוק, טויוטה, 8 נקודות

3. קימי רייקונן, פרארי, 6 נקודות

4. פרננדו אלונסו, רנו, 5 נקודות

5. לואיס המילטון, מקלארן, 4 נקודות

6. נלסיניו פיקה, רנו, 3 נקודות

7. יארנו טרולי, טויוטה, 2 נקודות

8. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

 

1. לואיס המילטון, מקלארן, 62 נקודות

2. קימי רייקונן, פרארי, 57 נקודות

3. פליפה מאסה, פרארי, 54 נקודות

4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 49 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 41 נקודות

6. הייקי קובלניאן, מקלארן, 38 נקודות

7. יארנו טרולי, טויוטה, 22 נקודות

8. מארק וובר, רד בול, 18 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. פרארי, 111 נקודות

2. מקלארן, 100 נקודות

3. ב.מ.וו, 90 נקודות

4. טויוטה, 35 נקודות

5. רנו, 31 נקודות

6. רד-בול, 24 נקודות

7. וויליאמס, 16 נקודות

8. הונדה, 14 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הייקי קובליינן לצד בן ארצו, קימי רייקונן
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים