שתף קטע נבחר
 

הצמיחה בשוק הרכב נבלמת

לאחר מספר חודשים של צמיחה אדירה לעומת 2007, נבלמה היסטריית המכירות בשוק הרכב החדש. שלושת החודשים האחרונים היו חלשים מהתקופה המקבילה אשתקד. בכל זאת - הצמיחה הכללית לעומת 2007 עדיין מרשימה

לאחר ארבעה חודשי רכישה יוצאי דופן, בהם נראה היה כי שוק הרכב הישראלי יצמח לגבהים שאיש לא תכנן, מתייצבת מגמת החזרה לשפיות אצל הרוכשים. חודשים ינואר-אפריל הציגו זינוק חד במסירת רכב חדש, אך בשלושת החודשים האחרונים נרשמה דווקא האטה לעומת אשתקד. למרות זאת, הצמיחה לעומת 2007 בולטת, מרשימה ובוודאי מעודדת את היבואנים ומשרד האוצר - 135,568 מכוניות חדשות נמסרו בשבעת החודשים הראשונים של 2008, לעומת 113,112 בתקופה המקבילה אשתקד. מרבית המותגים יוצאים נשכרים, ובעשירייה הראשונה יש רק מותג אחד שמציג השנה נסיגה לעומת אשתקד: פורד של דלק מוטורס.


פורד - המותג היחיד בעשרת הגדולים שסובל השנה מירידת מכירות דרסטית

 

לעומת זאת, המותג השני לבית דלק, מאזדה, מציג במקום הראשון גידול מרשים במיוחד, ענק גם בסטנדרטים יוצאי הדופן של היבואן המצליח. 23,902 מכוניות חדשות נמסרו עד תחילת חודש אוגוסט, צמיחה של קרוב ל-7,000 מכוניות לעומת אשתקד. כדי לקבל פרופורציה לכמות האדירה, מדובר בכמעט 200 מכוניות חדשות שנמסרו ללקוחות, בכל יום עבודה מלא מתחילת השנה. גם מותג יונדאי שבמקום השני מציג צמיחה נאה - 15,022 השנה, לעומת 13,784. טויוטה שבמקום השלישי צמחה פחות ממתחרותיה לבכורה, עם צמיחה קלה - במושגיה - של 600 מכוניות ל-13,950 בסך הכל.

 

שני מותגים נוספים שעושים השנה חייל, הם שברולט שבמקום הרביעי, והונדה שבחמישי. בשניהם מדובר בצמיחה מרשימה במיוחד. המותג האמריקני עלה ל-9,920 מכוניות חדשות, לעומת 6,121 אשתקד, עם צמיחה מרשימה בכל קטגוריות הרכב. הונדה רשמה עלייה גדולה עוד יותר - 8,897 מכוניות חדשות מינואר עד יולי 2008, לעומת 5,257 בתקופה המקבילה אשתקד.

 

המותג המפסיד של השנה הוא בינתיים פורד, עם צניחה חדה בנתוני מסירת הרכב הפרטי. מ-8,489 מכוניות חדשות ב-2007, ל-7,165 השנה. מיצובישי, סיטרואן, רנו וסוזוקי, הסוגרים את רשימת 10 המותגים המובילים בשוק הרכב המקומי, הציגו אף הם עליה נאה. עוד כדאי לציין את סקודה שמכרה השנה יותר מפי 3 כלי רכב לעומת אשתקד. ציון לשבח גם ליבואן קיה החדש, אשר כמעט והכפיל את המסירות השנה לעומת 2007.

 

בצמרת קטגוריית מכוניות היוקרה ממשיכה וולוו להוביל בסך המסירות, עם 653 מכוניות חדשות, תוך שהיא יותר ממכפילה את כוחה לעומת אשתקד. בין מותגי היוקרה הגרמניים שבעבר נשלטו על-ידי מרצדס, מעניין לבדוק היכן ממוקמת היצרנית משטוטגרט אם מסירים מהנתון הכולל את מסירות הרכב המסחרי. במקרה כזה הופך מותג אודי לפופולרי יותר, עם 530 מכוניות חדשות השנה, ועלייה נאה לעומת אשתקד (462). מרצדס - עם ירידה ניכרת במספר הפרטיות החדשות - וב.מ.וו מסרו מספר דומה של מכוניות חדשות - 499 ו-492 בהתאמה.

 

לקסוס שבמקום הרביעי מסרה מספר דומה לאשתקד - 291 מכוניות. באותה קטגוריה כדאי לשים לב גם לקדילאק, שיותר מהכפילה את סך המכירות ל-103 מכוניות חדשות. יגואר לעומתה הצליחה עוד יותר, עם 74 מכוניות השנה, לעומת 28 בלבד אשתקד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סקודה - הצלחה מרשימה
צילום: יואל פלרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים