"הבן שלי מאחר, תעכב את המטוס"
הישראלים המבלים בחו"ל שוברים מדי שנה את שיאי החוצפה בכל מה שנוגע לבקשת עזרה מהקונסולים הישראלים בחו"ל. מהמסוק שנדרש להשיב תרמיל שנשכח ועד הכלב שהיה צריך חיסון
לפני כמה ימים קיבל אחד הקונסולים של ישראל באירופה טלפון מאמא שבנה מטייל במדינה. "הבן שלי מאחר לטיסה," אמרה האם לקונסול, "אני מבקשת שתעכב את המטוס עד שיגיע." הקונסול הסביר לה שהדבר אינו בסמכותו.
משנה לשנה שוברים הישראלים המבלים בחו"ל שיאי חוצפה שלא זכורים גם לוותיקי משרד החוץ. לאחרונה, למשל, קיבל קונסול באירופה פנייה מהורים של צעיר ישראלי שביקשו ממנו "לגשת לאסוף את הבן כי הוא נתקע בלי כסף ולא יכול להגיע לשדה התעופה."
במקרה אחר טיילו שני צעירים ישראלים בגבול צרפת-ספרד ואחד מהם שבר את רגלו. הקונסול דאג לשלוח מסוק כדי לחלץ אותם בשיתוף חברת הביטוח. הצעיר שלא נפצע שכח את התרמיל שלו במקום. אמו התקשרה לקונסול וביקשה שישלח את המסוק בחזרה כדי שיביא את התרמיל של הבן שלה. הקונסול הסביר שהדבר עולה עשרות אלפי שקלים, והאם החלה לצעוק עליו.
תופעה נוספת שחוזרת על עצמה היא ישראלים שמגיעים לשדות תעופה בחו"ל ומגלים ששכחו את הדרכון במלון. הם מתקשרים אל הקונסול ומבקשים "תגיע בדחיפות למלון להביא את הדרכון שלנו," או לחילופין "בוא לשדה התעופה עם דרכון חדש."
ויש גם הישראלי שפנה לשגרירות בקוסטה ריקה בבקשה ש"תעזרו לי לחסן את הכלב שלי כי אם לא אני לא חוזר לארץ." האיש היה צריך אישור חיסון כדי להטיס את הכלב לארץ אך לא היה ברשותו הכסף הנדרש. בשגרירות ייעצו לו לפנות למשפחתו.
במשרד החוץ מסכמים: "הישראלים לא ממש מבינים את תחומי האחריות של הקונסולים. הם חושבים שהקונסולים יכולים לפתור להם כל בעיה".