איראן: יכולים לטוס לישראל ובחזרה ללא תדלוק
מפקד חיל האוויר האיראני הצהיר שמטוסי הקרב של ארצו שודרגו וכעת באפשרותם לטוס 3,000 קילומטרים בלי לתדלק מחדש. טווח שכזה יאפשר למטוסים האיראניים להגיע לישראל. לדברי הקצין, "הכלים נועדו לצרכי הגנה"
איראן טענה היום (א') ששידרגה את יכולותיה האוויריות וכעת ברשותה מטוסי קרב שיכולים להגיע עד לישראל ללא תדלוק לאחר ההמראה.
מפקד חיל האוויר האיראני, הגנרל אחמד מיקאני, צוטט בטלוויזיה הלאומית של איראן כאומר שמטוסי הקרב האיראניים יכולים כעת לטוס 3,000 קילומטרים בלי לתדלק מחדש. עם זאת, הוא לא פירט באיזה כלי טיס מדובר או כיצד הוגדל טווח פעילותו. הוא לא איים על ישראל מפורשות, ואולם טווח שכזה יאפשר לאיראן להגיע למדינה.
מיקאני, אמר כי "הדוקטרינה הצבאית שלנו היא הגנתית והכלים האלה נועדו לצרכי הגנה". עוד הוסיף כי "גם בתחום בניית מטוסים חומקי מכ"ם הושגה התקדמות טובה. המוכנות של חיל האוויר האיראני במיטבה ואם האויבים מתכוונים לפתוח במתקפה ראשונים, עליהם לדעת שהם לא יהיו אלה שיסיימו אותה".
יצוין כי האיראנים נוהגים מעת לעת להתפאר בהישגים טכנולוגיים בתחומי תעשיית הנשק והצבא, בדרך כלל על מנת לשגר אזהרה למדינות המערב כי הם מוכנים לכל תרחיש של מלחמה באזור. עם זאת, פעמים רבות קיים פער בין הפרסומים בכלי התקשורת באיראן לבין היכולות בפועל של כלי הנשק המדוברים.
חיל האוויר של צבא איראן נחשב למיושן וכולל מטוסי קרב אמריקנים ישנים כגון F4, F5 ו-F14. אחת הבעיות המרכזיות של החיל היא השגת חלפים. בעקבות החרם האמריקני, מטוסי החיל אינם מתוחזקים כראוי וקיים מחסור בחלפים עבורם. כפועל יוצא מזה, מדי פעם ישנם דיווחים על התרסקויות של מטוסים איראניים.
בשנים האחרונות ניסו האיראנים להתגבר על החרם הצבאי באמצעות הסתמכות על ייצור עצמי והציגו מטוסי קרב שנבנו על בסיס דגמים של מטוסים מן המערב. בין השאר הוצגו מטוסי "אזרחש" ו"סאעקה" שלטענת האיראנים מבוססים על ייצור עצמי בלבד, אולם מומחים במערב מטילים ספק בכך. ברשות חיל האוויר גם מטוסי תקיפה רוסיים מסוג סוחוי ומיג וכן קבוצה של כ-20 מטוסי מיג עיראקים שנשלחו למשמורת באיראן בזמן מלחמת המפרץ הראשונה, אך לא הוחזרו עד עצם היום הזה.