דחייה נוספת בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
הזכיינית MTS, שאמורה הייתה לחתום סופית עם הבנקים על המימון, בהיקף של 10 מיליארד שקל, כבר בסוף חודש מאי, ביקשה אז דחייה וכעת נראה כי תבקש דחייה נוספת עד לסוף השנה. מנכ"ל החברה הממשלתית נ.ת.ע: "העבודות יתחילו בתחילת 2009"
עיכוב נוסף בתחילת העבודות על פרויקט הרכבת הקלה
בתל אביב, בעקבות דחייה בסגירת חבילת המימון של הזכיינית.
בסוף מאי היתה אמורה הזכיינית MTS, בניהולו של יוחנן אור, לחתום על הסגירה הפיננסית עם הבנקים, שמעניקים לפרויקט מימון בהיקף של 10 מיליארד שקל. אולם MTS ביקשה אז מהחשב הכללי באוצר דחייה של ארבעה חודשים לצורך הסגירה, בין השאר בשל ההאטה בשווקים בעולם.
כעת נראה שגם המועד החדש לא יספיק לביצוע הסגירה הפיננסית, ושקבוצת MTS תיאלץ לבקש דחייה נוספת עד לסוף השנה או לתחילת השנה הבאה.
"המועד הרשמי לסגירה הפיננסית הוא סוף ספטמבר, אבל אני לא מאמין שזה יקרה. סביר יותר שזה יידחה לסוף השנה ושהעבודות יתחילו בתחילת 2009", כך אמר אתמול ישי דותן, מנכ"ל החברה הממשלתית נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים).
לפי תנאי המכרז, הזכיין מחויב להשלים את העבודות בתוך חמש שנים מרגע הסגירה הפיננסית. המשמעות היא שהרכבת תחל לפעול בסוף 2013 או בתחילת 2014. זאת כמובן בתנאי שלא יהיו עיכובים נוספים בפרויקט.
מ־MTS נמסר: "אנו ממשיכים עם הבנקים בניהול המשא ומתן עם המדינה כדי להשלים את כל ההליכים הנדרשים לסגירה הפיננסית במועד המוסכם".
שוב מתעכבת. הרכבת הקלה
מומלצים