צ'אנגפנג הסינית ניהלה שיחות עם GM על האמר
יצרנית הרכב הסינית, הנמצאת בבעלות חלקית של מיצובישי, ניהלה שיחות עם ג'נרל מוטורס לגבי אפשרות של רכישת מותג האמר. לבסוף החליטה לוותר
ג'נרל מוטורס ניהלה מגעים ראשוניים עם הונאן צ'אנגפנג (Hunan Changfeng) בנוגע לאפשרות מכירת מותג האמר. אבל לבסוף הסינים, שמייצרים בין היתר רכב שטח מפיתוח עצמי, החליטו לסגת מהרעיון - כך לטענת מקור המכיר מקרוב את המגעים.
ג'נרל מוטורס, הנאבקת בצניחת המכירות בארצות הברית בגלל מחירי הדלק הגבוהים, שוקלת את האפשרות למכור את מותג רכבי השטח הבזבזניים. רוכשים פוטנציאלים נמצאו ברוסיה, הודו וסין, כך לטענת מקורות הקרובים לנושא.
צ'אנגפנג, הנמצאת בבעלות חלקית של מיצובישי, החליטה לא להמשיך עם השיחות אחרי סיור במפעלי האמר בארצות הברית. לטענת המקור, המבקרים מצאו כי להאמר פוטנציאל נמוך עבורם מבחינת מכירות.
האמר. עמוק בבוץ
"דגמי האמר יקרים מדי לצבא סין, והביקוש בשוק האזרחי לא גדול מספיק להצדקת הרכישה, במיוחד עם מחירי הנפט השוברים שיאים", כך לטענת המקור.
צ'אנגפנג מספקת לצבא הסיני את רכב השטח לאופרד, במחיר של לא יותר מ-200,000 יואן (כ-104,000 שקל), שבריר ממחירו של האמר", טוען המקור.
דובר GM-סין סרב להתייחס לידיעה, ודובר צ'אנגפנג לא היה זמין מיידית להגיב לדברים.
יצרניות רכב סיניות נוספות, בהן מובילת השוק ובת הברית של GM, שנגחאי אוטומוטיב (SAIC), הצהירו כי יש להן עניין מועט במיוחד במותג האמר. ביניהן גם יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין, דונגפנג, המשתפת פעולה עם הונדה וטויוטה.
ג'נרל מוטורס, שהפסידה יותר מ-51 מיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות, הודיעה ביוני האחרון כי כל האפשרויות פתוחות בנוגע להאמר - כולל מכירת המותג או סגירתו. האמר גורם לנזק לתדמית GM, בעידן בו הלקוחות דורשים תצרוכת דלק טובה יותר. בנוסף - מכירותיו צנחו ב-40% בחצי הראשון של 2008.
יו"ר GM, ריק וואגוניר, אמר לכתבים בשבוע שעבר כי יש עניין משמעותי במכירת נכסים עליה הכריזה היצרנית, ובכלל זה גם מותג האמר. עם זאת, לדבריו אף עסקה לא צפויה לצאת לדרך באופן מיידי.
ג'נרל מוטורס ניהלה שיחות ראשוניות בנושא גם עם יצרנית הרכב ההודית מהינדרה, ועם האוליגרך הרוסי אולג דפריפסקה - כך על-פי מקורות הקרובים לשיחות.