פולין: שחקנים קיבלו תשלום כדי לעמוד בתור ל-iPhone
המפיצה המקומית של iPhone בפולין רצתה באז שיווקי רציני סביב הטלפון-נגן היוקרתי, כמו באמריקה - אז היא שכרה שחקנים שיתחזו לחובבי גאדג'טים שמחכים בתור למכשיר
יש לציין כי המפיצה המקומית, Orange, היא זו שאחראית לקמפיין ולא אפל עצמה. "יש תורים מזוייפים ב-20 חנויות ברחבי המדינה, כדי להגביר את ההתעניינות ב-iPhone", הודה דובר החברה בשיחה עם רויטרס, ולא הסווה את האמת.
כחלק מהקמפיין השיווקי לקראת ההשקה היום (יום ו'), Orange, שהיא ספקית שירותי הסלולר הגדולה ביותר בפולין והמפיצה של מכשירי ה-iPhone במדינה, שכרה כמה עשרות שחקנים כדי לאייש את התורים.
הדגם החדש של המכשיר - התומך בדור שלישי - הושק ביולי האחרון בארה"ב, ומיליון יחידות כבר נמכרו, אך אנליסטים צופים כי בפולין שיווק ה-iPhone תהיה משימה הרבה יותר קשה יותר. הקהל הפולני לא יסכים בקלות לשלם את העלות החודשית הגבוהה של ה-iPhone, הם אומרים.
למי שתהה מה אחוז השחקנים ומה אחוז הקונים האמיתיים בתורים, החשבון פשוט: בחנויות של רשתות הסלולר המתחרות שלא שכרו שחקנים טרם הבאת המכשיר לחנויותיהן, T-Mobile - Era, אין תורים של לקוחות המשתוקקים ל-iPhone כלל.